Hlavné mesto podpísalo zmluvu so zhotoviteľom na výstavbu novej trolejbusovej trate, ktorá spojí Patrónku a Riviéru. V priebehu pár týždňov začnú úpravy terénu kvôli novej trase trolejbusu, a obyvatelia Bratislavy získajú 3,5 km dlhé prepojenie z karloveských Dlhých dielov až na Trnavské mýto. Navyše, trolejbusy sú elektrické, teda ide o zelený druh dopravy, zdravšej pre mesto aj ľudí.
Projekt prepojí aktuálne odrezanú trolejbusovú trať na Dlhých dieloch s celým systémom trolejbusov mesta cez Mlynskú dolinu. Prinesie efektívne prepojenie Dlhých dielom s Patrónkou, Hlavnou stanicou a Račianskym aj Trnavským mýtom. Prejde ulicami Karloveská, Botanická a Mlynská dolina, odkiaľ bude pokračovať po Valašskej ku Gaštanovej a až po ulicu Pri Habánskom mlyne.
Popri výstavbe trolejbusovej trate sa zabezpečí aj oprava výrazne poškodenej cesty v úsekoch Patrónka a Habánsky mlyn. Na priecestí Pri Habánskom mlyne a Gaštanovej ulici pribudne lepší priechod – má byť vyvýšený nad úrovňou cesty. Preorganizuje sa aj parkovanie v oblasti.
„Súčasťou projektu je aj oprava chodníkov, debarierizácia priechodov a prekládky sietí, vytvorenie bezpečnejšej križovatky pri ZŠ Dubová, rozšírenie nástupišťa zastávky ZOO v smere na Habánsky mlyn aj s novým 8-metrovým prístreškom na tejto zastávke, a tiež nové informačné tabule na zastávkach po trati. Rovnako sa zmodernizuje verejné osvetlenie aj všetky dotknuté svetelné križovatky,“ dopĺňa námestníčka primátora, Tatiana Kratochvílová.
Pri ZOO vznikne nový chodník z červeného asfaltu, ktorý sa síce bežne používa na cyklotrasy, no v tomto prípade cyklotrasa pravdepodobne nepribudne. Dobrou správou je, že na zastávkach Habánsky mlyn a ZOO pribudnú elektronické tabule s odchodmi spojov a na zastávke ZOO smerom na Patrónku bude nový prístrešok.
Aké budú obmedzenia?
V závere marca na bolo na zasadnutí mestského zastupiteľstva schválené, že Bratislava získa pozemky v oblasti ulíc Mlynská dolina a Botanická ulica s cieľom vybudovania trolejovej trasy Patrónka – Riviéra. Pri trolejbuse Patrónka – Riviéra sa stal úspešným uchádzačom spoločnosť ENERGA, ktorá ponúkla najnižšiu sumu zákazky, takmer 15,8 milióna eur, ako pred časom potvrdil Peter Bubla, hovorca mesta.
Financovanie je plne zabezpečené z európskeho plánu obnovy a výstavba by mala trvať najviac deväť mesiacov. Počas výstavby sa treba pripraviť na menšie dopravné obmedzenia, no podľa mesta nebudú výrazné – doprava bude dočasne vedená len v jednom pruhu, pretože Mlynská dolina je obojsmerná.

Čo nový trolejbus prinesie?
Nová trať prepojí trolejbusovú trasu z Dlhých dielov, ktorá bola niečo ako odrezaný ostrov v doprave. Trasa nového trolejbuse prinesie aj viac kapacít vo vozidlách. Vďaka novej trati bude môcť linka 32 v budúcnosti jazdiť častejšie a na linke 33 budú premávať väčšie, kĺbové trolejbusy, ktoré sú dlhé 18 metrov a odvezú až o polovicu viac ľudí než tie dnešné kratšie.
Výstavba by mala trvať približne deväť mesiacov, no mesto dúfa, že sa projekt podarí dokončiť aj skôr. Okrem trate samotnej projekt zlepší aj verejný priestor – chodníky, či cesty, čo poteší aj vodičov. Zmeny tak pocítia nielen cestujúci, ale aj chodci či obyvatelia priľahlých ulíc.
„Som rád, že môžeme ohlásiť ďalší dôležitý projekt nielen pre zdravší život v našom meste, ale aj pre lepšiu mestskú hromadnú dopravu,“ povedal primátor Matúš Vallo. Nová trať bude súčasťou linky 32, ktorá priamo prepojí Dlhé diely s Trnavským mýtom. Vznikne tak rýchlejšie, pohodlnejšie a ekologickejšie spojenie cez celé mesto.
Od roku 2006 fungovala trolejbusová trať v tejto oblasti len pomocou trolejbusov na naftu. Nové prepojenie cez Mlynskú dolinu umožní nasadenie plnohodnotných bez emisných trolejbusov, ktoré budú môcť jazdiť po celej trase bez obmedzení.