Fio bankaFio banka

Do Humenného sa po dvoch rokoch vracajú vlaky. Denne tam budú premávať desiatky spojov

Na železničných tratiach v okolí Humenného takmer po dvoch rokoch znova premávajú vlaky. Ako oznámil riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Peter Helexa, vlaky sú v prevádzke od pondelkového rána na tratiach Humenné - Stakčín, Humenné - Medzilaborce a Humenné - Prešov.

10.03.2025 14:57
debata (3)
Do Humenného sa po takmer dvoch rokoch vracajú vlaky
Video
Zdroj: TASR

Výluky boli dôsledkom elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, ktorá ešte prebieha. Ukončenie výluky a obnovenie prevádzky znamená aj koniec náhradnej autobusovej dopravy, ktorá bola v tomto úseku nevyhnutná.

„Humenné vnímam ako jeden z najvýznamnejších železničných uzlov na východnom Slovensku. Železničná doprava je pre tento región kľúčová, kostrová doprava, aby tento región bol v pohybe,“ uviedol Helexa.

SR Doprava Doležal ZSSK Podpis Zmluva Súpravy Nové BAX Čítajte viac Pribudnú desiatky spojov a veľká novinka. Vlaky budú jazdiť po novom, pozrite si prehľad zmien

Na tratiach budú premávať motorové jednotky 861, ktoré ponúkajú klimatizované priestory a nízkopodlažný nástup. Každá jednotka má kapacitu 337 miest. „V pracovných dňoch bude premávať 30 spojov do Stakčína a rovnaký počet aj do Medzilaboriec. Na trase Humenné – Prešov pôjde 12 párov vlakov, teda spolu 24 spojov denne. Vlaky zatiaľ rýchlejšie nepôjdu. O tom sa budeme baviť smerom na Košice, keď bude úplne dokončená elektrifikácia,“ doplnil Karol Henzély, člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky ZSSK.

S obnovou dopravy súvisí aj zlepšenie technického zázemia. Rušňové depo Humenné prešlo rozsiahlou rekonštrukciou, ktorá umožní efektívnejšiu údržbu vlakov a prispeje k vyššej spoľahlivosti spojov. Práca v depe bude pohodlnejšia, bezpečnejšia a efektívnejšia vďaka zlepšenému vybaveniu a modernejším technológiám.

„Jeho modernizácia prinesie efektívnejšiu prevádzku, lepšie podmienky pre zamestnancov a kvalitnejšiu údržbu vlakov, čo sa prejaví na vyššom komforte a bezpečnosti cestujúcich,“ uviedol podpredseda predstavenstva ZSSK Martin Bahurinský s tým, že do tohto priestoru bolo investovaných viac ako 33 miliónov eur.

Jozef Ráž Čítajte viac Slovákov čaká historická zmena na trase Bratislava - Košice. Ráž vysvetlil, prečo „IC-čka“ skončia

Úsek Strážske – Humenné má dĺžku približne deväť kilometrov a je súčasťou elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou – Humenné v celkovej dĺžke 33 kilometrov. „Išlo o elektrifikáciu jednokoľajnej trate. Zároveň prebehla komplexná výmena železničného zvršku a spodku, rekonštruovali sa priecestia a zabezpečovacie zariadenia. V rámci železničnej stanice Humenné došlo aj k rekonštrukcii perónov. Boli položené úplne nové koľaje a výhybky,“ uviedol generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh Ministerstva dopravy SR Filip Hlubocký a doplnil, že zatiaľ prebiehajú práce v termíne a do konca júla tohto roku bude celková elektrifikácia trate ukončená.

Práce na modernizácii železničnej trate na Zemplíne sa začali v máji 2023. Hodnota zákazky bola vysúťažená v sume 216.070.505,52 eura bez DPH.

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Železničná spoločnosť Slovensko #ZSSK