Česko po nehode vlaku na Slovensku bije na poplach, hovorí o zúfalom stave koľajníc

Stav slovenskej železničnej infraštruktúry začína byť život ohrozujúci. V súvislosti s vykoľajením českého osobného expresu Pendolino začiatkom marca tohto roka v Žiline na to upozorňuje Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS). Spolu s Českými dráhami apelujú na Železnice Slovenskej Republiky a žiadajú okamžitú nápravu.

28.03.2023 10:41 , aktualizované: 10:59
Žilina vykoľajený vlak pendolino Foto: ,
Na železničnej stanici v Žiline sa vykoľajil vlak SuperCity Pendolino smerujúci z Prahy do Košíc. 1.3.2023
debata (77)

Uvedená nehoda sa zaobišla bez obetí na zdraví a životoch, v budúcnosti sa však podľa dopravcov môže skončiť tragicky. České dráhy spolu a AROS preto poslali Železniciam Slovenskej Republiky otvorený list.

VIDEO: Češi skritizovali stav slovenských koľajníc. Čo na to ministerstvo dopravy? Hovorí štátny tajomník J. Kmeť.

Video

Zlý stav železničnej infraštruktúry podľa nich predstavuje riziko pre osobnú, ale i nákladnú dopravu. „Prípadné ďalšie vykoľajenia môžu mať ďalekosiahle následky. Je preto dôležité situáciu začať okamžite riešiť a snažiť sa všetkými prostriedkami opakovaniu podobnej situácie predísť," upozorňujú.

Remišová Čítajte viac Ako sa podarilo Remišovej vyškoliť seniorov? Projekt si pochvaľuje, dôchodcovia to vidia úplne inak

Katastrofálny stav

Asociácia železničných dopravcov Slovenska kriticky poukazuje na katastrofálny stav našej železničnej infraštruktúry.

zväčšiť Vykoľajený vlak SuperCity Pendolino smerujúci z... Foto: Polícia žilinského kraja/FB
vlak, vykoľajený, žilina, pendolino Vykoľajený vlak SuperCity Pendolino smerujúci z Prahy do Košíc na železničnej stanici v Žiline 1. marca 2023.

„Dovoľujeme si pripomenúť následky kritického stavu „našich“ koľají – obchádzanie Slovenska tranzitnými nákladnými vlakmi, rozvoz tovaru z Viedne zákazníkom na západnom Slovensku kamiónmi namiesto dopravy vlakom do terminálu v Dunajskej Strede, neustály boj o zákazníka v preprave JVZ s cestnými dopravcami a rovnako ako pri ČD zvýšené náklady na údržbu vozidiel,” hovorí Patrik Benka, CEO AROS.

Prenášanie meškania

Český dopravca zas vyjadruje znepokojenie a hovorí o viacerých problémoch. „Tento, niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje, okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR, aj súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR­.”

Zároveň od ŽSR žiada čo najrýchlejšiu nápravu a harmonogram opravných prác, ktorý bude viesť k odstráneniu závad na infraštruktúre. K výzve na transparentné oznámenie harmonogramu prác, ktorý povedie k odstráneniu závad na infraštruktúre ŽSR a k obnoveniu konkurencieschop­nosti slovenských železníc sa k Českým dráham pripojil aj AROS.

77 debata chyba
Viac na túto tému: #České dráhy #koľaje