Uvedená nehoda sa zaobišla bez obetí na zdraví a životoch, v budúcnosti sa však podľa dopravcov môže skončiť tragicky. České dráhy spolu a AROS preto poslali Železniciam Slovenskej Republiky otvorený list.
VIDEO: Češi skritizovali stav slovenských koľajníc. Čo na to ministerstvo dopravy? Hovorí štátny tajomník J. Kmeť.
Zlý stav železničnej infraštruktúry podľa nich predstavuje riziko pre osobnú, ale i nákladnú dopravu. „Prípadné ďalšie vykoľajenia môžu mať ďalekosiahle následky. Je preto dôležité situáciu začať okamžite riešiť a snažiť sa všetkými prostriedkami opakovaniu podobnej situácie predísť," upozorňujú.

Katastrofálny stav
Asociácia železničných dopravcov Slovenska kriticky poukazuje na katastrofálny stav našej železničnej infraštruktúry.
„Dovoľujeme si pripomenúť následky kritického stavu „našich“ koľají – obchádzanie Slovenska tranzitnými nákladnými vlakmi, rozvoz tovaru z Viedne zákazníkom na západnom Slovensku kamiónmi namiesto dopravy vlakom do terminálu v Dunajskej Strede, neustály boj o zákazníka v preprave JVZ s cestnými dopravcami a rovnako ako pri ČD zvýšené náklady na údržbu vozidiel,” hovorí Patrik Benka, CEO AROS.
Prenášanie meškania
Český dopravca zas vyjadruje znepokojenie a hovorí o viacerých problémoch. „Tento, niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje, okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR, aj súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR.”
Zároveň od ŽSR žiada čo najrýchlejšiu nápravu a harmonogram opravných prác, ktorý bude viesť k odstráneniu závad na infraštruktúre. K výzve na transparentné oznámenie harmonogramu prác, ktorý povedie k odstráneniu závad na infraštruktúre ŽSR a k obnoveniu konkurencieschopnosti slovenských železníc sa k Českým dráham pripojil aj AROS.