Podľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré už vyhlásili tender na modernizáciu úseku za odhadované náklady takmer 221 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), infraštruktúra na trati sa blíži k hranici svojej životnosti. Slovensko je povinné na nej do roku 2030 splniť podmienky transeurópskej dopravnej siete. Ako informovali železničiari na svojom portáli, projekt nadväzuje na štúdiu uskutočniteľnosti k modernizácii trate Žilina – Košice – Čierna nad Tisou z roku 2015.

„Celkovo máme v pláne modernizovať 32-kilometrovú trať z Popradu do Markušoviec, ktorá obsahuje zmeny trasy a zvýšenie rýchlosti na trati, čím prispejeme ku komfortnejšiemu a rýchlejšiemu cestovaniu pre verejnosť. Náklady vo výške viac ako šesťsto miliónov eur plánujeme financovať z dvoch zdrojov – pri úseku Poprad – Vydrník z Plánu obnovy a odolnosti SR a úsek Vydrník – Markušovce z Programu Slovensko,“ uviedol štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť (nom. Sme rodina).
Elektrifikácia a súvisiaca rekonštrukcia jednokoľajnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné v dĺžke 33,5 kilometra podľa ŽSR umožní nahradiť motorovú trakciu elektrickou pre väčšinu vlakov na linke Košice – Humenné. Lepšia dynamika jazdy elektrických vlakov má skrátiť čas cestovania na trati. Štátny manažér železničnej infraštruktúry začal obstarávať zhotoviteľa aj pre realizáciu tejto investície za predpokladanú cenu skoro 171 mil. eur bez DPH. Plánovaný termín ukončenia je do júna 2026.
„Projekt elektrifikácie trate Bánovce – Humenné je vlajkovým projektom Plánu obnovy a odolnosti. Ide o významnú stavbu, ktorá napomôže zlepšiť kvalitu životného prostredia. Moderná trať umožní nasadiť moderné súpravy a vozne, skráti čas prepravy a poskytne vyšší komfort cestovania,“ podotkol štátny tajomník Kmeť.