Železničná trať Poprad Tatry - Vydrník sa dočká modernizácie. Stáť to môže aj vyše dvesto miliónov eur

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu úseku Poprad Tatry - Vydrník za odhadované náklady takmer 221 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Projekt budú financovať zo zdrojov Európskej únie v rámci Plánu obnovy a odolnosti, realizácia Stavebné práce by mali trvať skoro tisíc dní, teda zhruba 33 mesiacov.

03.08.2022 11:35
ZSR 5, PR, nepouzivat
Ilustračná fotka
debata

Ako vyplýva z oznámenia v Úradnom vestníku EÚ, prestavba úseku zvýši traťovú rýchlosť, priechodnosť, únosnosť železničného spodku či bezpečnosť prevádzky a cestujúcich. Lehota na predkladanie ponúk je do 26. septembra, platiť musia minimálne dvanásť mesiacov.

Obnova úseku Poprad Tatry – Vydrník je časťou plánovanej rekonštrukcie úseku Poprad Tatry – Krompachy v rámci postupnej modernizácie železničnej trate Žilina – Košice. Súčasťou aktuálnej zákazky sú aj dve opcie na súvisiace práce. Jedna je zameraná na rozšírenie cesty I/66 v Poprade na štvorpruhovú komunikáciu aj pod železničným mostom od križovatky Štefánikova – Športová po križovatku Štefánikova – Levočská. Odstráni sa tak zúženie tesne za železničným mostom v smere do centra mesta.

ZSSK: Dostali príspevok 76 284 000 eur Čítajte viac Reforma vlakového grafikonu: Ľudia sa búria, zastávky rýchlikov sa rušia

Druhá opcia sa týka prebudovania súčasného mosta na košickom zhlaví v železničnej stanici Poprad – Tatry tak, aby svojimi parametrami umožnil vybudovanie výhľadovej komunikáciu, ktorá popod koľajisko železničnej stanice spojí centrum mesta s novým rozvojom v území za stanicou.

ŽSR už vyhlásili aj tender na elektrifikáciu a súvisiace rekonštrukcie jednokoľajnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné za 170,6 mil. eur bez DPH. Investíciu plánovanú na 810 dní, teda 27 mesiacov, budú financovať tiež z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti. Zavedenie mobilnej rádiovej siete GSM-R na železničnej trati Varín – Košice – Čierna nad Tisou po štátnu hranicu s Ukrajinou, s odhadovanými nákladmi vyše 39 mil. eur bez DPH, podľa tejto súťaže chcú financovať zo zdrojov EÚ cez Nástroj na prepájanie Európy. Realizácia tejto zákazky by mala trvať šesťsto dní od odovzdania prvého staveniska, teda zhruba dvadsať mesiacov.

debata chyba
Viac na túto tému: #železnice #ŽSR #Poprad Tatry #Vydrník