Ako vyplýva z oznámenia v Úradnom vestníku EÚ, prestavba úseku zvýši traťovú rýchlosť, priechodnosť, únosnosť železničného spodku či bezpečnosť prevádzky a cestujúcich. Lehota na predkladanie ponúk je do 26. septembra, platiť musia minimálne dvanásť mesiacov.
Obnova úseku Poprad Tatry – Vydrník je časťou plánovanej rekonštrukcie úseku Poprad Tatry – Krompachy v rámci postupnej modernizácie železničnej trate Žilina – Košice. Súčasťou aktuálnej zákazky sú aj dve opcie na súvisiace práce. Jedna je zameraná na rozšírenie cesty I/66 v Poprade na štvorpruhovú komunikáciu aj pod železničným mostom od križovatky Štefánikova – Športová po križovatku Štefánikova – Levočská. Odstráni sa tak zúženie tesne za železničným mostom v smere do centra mesta.

Druhá opcia sa týka prebudovania súčasného mosta na košickom zhlaví v železničnej stanici Poprad – Tatry tak, aby svojimi parametrami umožnil vybudovanie výhľadovej komunikáciu, ktorá popod koľajisko železničnej stanice spojí centrum mesta s novým rozvojom v území za stanicou.
ŽSR už vyhlásili aj tender na elektrifikáciu a súvisiace rekonštrukcie jednokoľajnej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné za 170,6 mil. eur bez DPH. Investíciu plánovanú na 810 dní, teda 27 mesiacov, budú financovať tiež z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti. Zavedenie mobilnej rádiovej siete GSM-R na železničnej trati Varín – Košice – Čierna nad Tisou po štátnu hranicu s Ukrajinou, s odhadovanými nákladmi vyše 39 mil. eur bez DPH, podľa tejto súťaže chcú financovať zo zdrojov EÚ cez Nástroj na prepájanie Európy. Realizácia tejto zákazky by mala trvať šesťsto dní od odovzdania prvého staveniska, teda zhruba dvadsať mesiacov.