Reťazec tvrdí, že v posledných dňoch zazneli na jeho adresu vyjadrenia zo strany Taurisu, ktoré sa nezakladajú na pravde. Slovenská firma ich kritizovala za to, že sa snaží tlačiť ponúkané ceny čo najnižšie. A to až tak, obávala sa firma, že by museli mäso z výrobkov nahrádzať lacnejšími alternatívami.
Čítajte viac Prečo v Kauflande skončila známa značka. Ako zasiahol cenový boj Tesco či Lidl?„Dôrazne sa ohradzujeme proti nepravdivým tvrdeniam, ktoré na našu adresu zazneli a ktoré nás spájajú s uprednostňovaním ceny pred kvalitou. Naša spoločnosť si plne uvedomuje aktuálnu náročnú situáciu na trhu a vníma zvyšovanie nákladov, energií a pohonných látok. Kvalita produktov je v Kauflande aj naďalej prvoradá a je vyslovenou nepravdou, že by sme požadovali jej zníženie. Tak isto nie je pravda, že by sme požadovali od skupiny Tauris Group zníženie aktuálne dohodnutých dodávateľských cien. Akceptovali sme určité navýšenie dodávateľských cien Tauris Group, ale nie v tak extrémnej miere ako ho navrhovali,“ konštatuje Samuel Machajdík, hovorca spoločnosti Kaufland Slovensko.
K situácii s dodávkami tovaru do obchodných sietí sa v piatok, vyjadrilo aj Ministerstvo pôdohospodárstva pod vedením Samuela Vlčana (nom. OĽaNO). Udialo sa tak bez toho, aby požiadalo o stanovisko spoločnosť Kaufland, tvrdí reťazec. Dotklo sa ho, že v reakcii ho Vlčan explicitne spomína.
Čítajte viac Pekári reagujú na kauzu Kaufland. Vlčan dal reťazcom veľkú moc, zlegalizovali sa nekalé praktiky„V ostatných dňoch dostávame znepokojivé podnety od tradičných slovenských potravinárov, ktorí majú problémy s dodávaním tovaru najmä do obchodnej siete Kaufland. Dôvodom je, podľa ich vyjadrení, uprednostňovanie cenovej politiky pred kvalitou potravín zo strany reťazca,“ napísalo Vlčanovo ministerstvo v piatok na Facebooku.
Konanie ministerstva reťazec znepokojuje. Reťazec, ktorý vlastní nemecká spoločnosť, tvrdí, že v tomto smere realizuje už niekoľko rokov viacero úspešných aktivít. S viacerými väčšími výrobcami spolupracuje napríklad v projekte Z lásky k tradícii, ktorého hlavným zmyslom je výroba slovenských výrobkov výlučne zo slovenských surovín.
Kaufland v rámci svojho ďalšieho úspešného projektu Z našich regiónov podporuje aj regionálnych výrobcov. „Sú to často malé rodinné firmy, pre ktoré je ťažšie dostať sa na väčší trh. Aktuálne takto Kaufland na Slovensku spolupracuje so 115 regionálnymi dodávateľmi a vo svojich predajniach ponúka vyše 600 druhov ich produktov,“ bráni sa reťazec.
Ďalej v reakcii pokračuje, že aj bez výrobkov Taurisu tam ľudia nájdu 16 slovenských dodávateľov, mrazené ryby a mrazené výrobky z tejto kategórie od 8 slovenských dodávateľov a lahôdkové šaláty a výrobky z rýb od 4 slovenských dodávateľov.
„Táto atraktívna ponuka je vysoko kvalitná a podiel mäsa pri viacerých produktoch je dokonca vyšší, než na aký boli zákazníci zvyknutí pri vybranej ponuke Tauris Group. To všetko za výhodný pomer kvality a ceny,“ informuje reťazec.
„Férové obchodné vzťahy so serióznymi obchodnými partnermi sú pre nás veľmi dôležité. Radi by sme na záver zdôraznili, že pre spoločnosť Kaufland ostane aj naďalej prvoradé poskytovanie čo najvýhodnejšieho pomeru ceny a kvality pre svojich zákazníkov. A aj po týchto nepodložených obvineniach bude pre nás najlepšia možná kvalita výrobkov základom spolupráce s našimi obchodnými partnermi,“ uzatvára najnovšiu reakciu hovorca Machajdík.