Prečo v Kauflande skončila známa značka. Ako zasiahol cenový boj Tesco či Lidl?

Najčastejšie sa opakujúce slová, ktoré sprevádzajú nákupy domácností, sú inflácia a zdražovanie. Najvyšší rast cien za posledných 22 rokov neobišiel ani potraviny a supermarkety, mäso nevynímajúc. Kvôli vyšším nákladom musela prepísať na svojich produktoch cenovku napríklad známa značka Tauris Group.

, 25.07.2022 05:00
maso obchod potraviny Foto:
Ilustračné foto
debata (82)

Obchodný reťazec Kaufland chcel výhodné cenovky udržať, preto s mäsovým výrobcom vyjednával o cene. Rokovania však nepríjemne stroskotali.

Kaufland odmietol kúpiť výrobky skupiny za cenu, ktorú spoločnosť žiadala. Odpoveď od Taurisu bola jasná, rozhodla sa stiahnuť svoje značky z nemeckého reťazca. Žiadal reťazec od spoločnosti, aby znižovala kvalitu na úkor ceny? Tauris tvrdí, že áno. Kaufland však jeho tvrdenie vyvracia. Kauza Taurisu a Kauflandu pekne ilustruje, ako sa dodávateľ v dôsledku vysokej inflácie nezhodol s odberateľom na cene a prerušili vzťahy. Podobných príkladov sa môže objaviť v časoch rekordného rastu cien ešte viac.

„Namiesto mäsa náhradné bielkoviny či múka, tradičné receptúry vymenia skrátený technologický proces a následne prifarbovanie, a ako náhrada tresky sleď. Aj tak by mohli vyzerať produkty výrobcov Tauris Group, ak by ustúpili sieti Kaufland, ktorej cieľom je držať nízke ceny výrobkov na úkor ich kvality,“ takto znie vyjadrenie skupiny Tauris, ktoré zverejnila na svojej oficiálnej stránke. Na margo takéhoto vyjednávania sa spoločnosť Tauris Group rozhodla výrobky značky Tauris, Zipser, Ryba Košice a Piknik stiahnuť z predaja nemeckého reťazca.

slovensky vyrobok, obchod, kvalita z nasich regionov, potraviny Čítajte viac V Kauflande končia známe produkty. Mäso by sme nahrádzali múkou, sťažuje sa firma. Reťazec reaguje

„Naším skutočným zákazníkom nie je Kaufland, ale kupujúci, ktorý si na konci dňa pochutí na našich párkoch, salámach, klobásach či retro treske a s dôverou sa opakovane rozhodne pre naše výrobky. To je ten skutočný zákazník. A to by mali pochopiť aj v reťazci Kaufland,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Tauris Group Richard Duda.

Kaufland však s tvrdením mäsovej firmy nesúhlasí. „Spoločnosť Kaufland sa rázne ohradzuje proti tvrdeniam, s ktorými dnes prišla skupina Tauris Group. Podľa jej vyjadrení sme sa snažili dohodnúť nízke ceny na úkor kvality výrobkov. Toto tvrdenie sa nielenže nezakladá na pravde, ale môže hraničiť aj s poškodením dobrého mena spoločnosti,“ uviedol pre Pravdu hovorca Kauflandu Samuel Machajdík.

Ďalej Kaufland opisuje situáciu s tým, že v ich spoločnosti je a aj vždy bola a bude na prvom mieste kvalita produktov. „Je vyslovenou nepravdou, že by sme požadovali jej zníženie,“ objasňuje Machajdík a tak isto je, ako tvrdí, nepravda, že by požadovali zníženie aktuálne dohodnutých dodávateľských cien. „Boli by sme radi, aby do budúcna skupina Tauris Group svoje aktivity komunikovala pravdivo a nesnažila sa podobnými nepravdivými tvrdeniami očierňovať svojich bývalých obchodných partnerov,“ uviedol.

Stroskotali rokovania

To, či Kaufland požadoval zníženie kvality na úkor ceny je otázkou. Čo vieme s istotou povedať, že mäsové značky opustia nemecký reťazec. Dôvod je jasný. Nedohodli sa na cene. „Cenová politika Kauflandu nás prinútila urobiť tento krok,“ hovorí generálny riaditeľ Duda s tým, že ich cieľom nie je predaný objem v diskutabilnej kvalite, ale spokojný zákazník.

© Autorské práva vyhradené

82 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny #ceny #mäso #zdražovanie #Kaufland
Flowers