Po nedávnom presmerovaní premávky do novej trasy doprava vedie cez cestu prvej triedy. Podľa diaľničiarov je to významný míľnik na tejto stavbe, pretože od presmerovania dopravy záviseli viaceré nadväzujúce činnosti a stavebné objekty. „Zrealizovali sme prekládku cesty I/68, pričom tento úsek je dlhý takmer 1,7 kilometra a cesta je navrhnutá ako štvorpruhová. Zatiaľ funguje v polovičnom profile,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
V tuneli Bikoš po dokončení sekundárneho ostenia aktuálne v západnej rúre dokončujú už aj chodníky a pripravujú povrch ostenia na náter. „Vo východnej tunelovej rúre realizujeme štrbinové žľaby, obrubníky a káblové trasy pod chodníkmi. Práce pokračujú aj na konečných terénnych úpravách na južnom a severnom portáli,“ priblížila Žgravčáková. Najbližšie budú budovať vozovku v tuneli Bikoš, mosty a ich nosné konštrukcie. „Tam, kde to bude možné, začneme aj s realizáciou podkladových a asfaltových vrstiev,“ dodala hovorkyňa diaľničiarov.
Čítajte viac Obchvat Ružomberka dokončia. Predraženú cenu doplatí štát z rozpočtuTrasa prvej etapy severného obchvatu Prešova na R4 je vo výstavbe od leta 2019. Združenie stavebných spoločností Váhostav – SK, a.s., (vedúci člen) a TuCon, a. s., sa zaviazalo úsek postaviť za zmluvnú cenu takmer 143 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Severný obchvat po dokončení ušetrí motoristom približne desať minút cesty.