„Vzniká tak otázka, ako dlho to takto môže ešte fungovať,“ povedal Hernádi v nedeľu (10. 7.) v rozhovore pre maďarskú televíziu ATV. Spoločnosť MOL, ktorá má v Maďarsku najväčšiu sieť čerpacích staníc, už skôr vyzvala na zrušenie cenového stropu. Ten maďarská vláda zaviedla v novembri minulého roka, pričom ho medzičasom predĺžila do októbra, uvádza agentúra Reuters.
Čítajte viac Zdražovanie nafty a benzínov sa neskončilo. Cena bude rásť, predpokladá analytičkaKoncom júna MOL oznámil, že na jeho čerpacích staniciach v Maďarsku bude možné denne nakúpiť iba 50 litrov benzínu a nafty za regulované ceny. To je polovica v porovnaní s pôvodným objemom.
Podľa Hernádiho bude väčšina maďarskej rafinérie MOL-u v auguste odstavená pre údržbu. Slovenská rafinéria je z tohto dôvodu mimo prevádzky už teraz, pričom produkcia sa obnoví 20. júla. Tvorba zásob pohonných látok tak podľa neho pokračuje pomalšie než sa plánovalo a firma bude musieť požiadať vládu o čiastočné uvoľnenie palív zo strategických rezerv.
Na otázku agentúry Reuters v súvislosti s cenovým stropom na palivá hovorca maďarskej vlády uviedol, že „dlhotrvajúca vojna (na Ukrajine) a sankcie Európskej únie spôsobili v Európe prudký rast cien pohonných látok“. Ako dodal, bez zastropovania by ceny palív boli takmer dvojnásobne vyššie, než sú v súčasnosti a vláda situáciu s palivami podľa neho pravidelne analyzuje.