Pokračovanie článku: Lidl, Kaufland, Tesco. Ktorý reťazec má najviac slovenských potravín? Zverejnili prieskum

Kto preferuje pôvod, kto cenu

Preferencia podľa pôvodu ani v minulosti nebola vysoká, ale je pravda, že dnes sa ešte viac znížila. Spotrebitelia sú ochotní priplatiť si za slovenskú potravinu iba v prípade ovocia a zeleniny. Tvrdí to predseda SAMO Martin Krajčovič. Pri iných potravinách to môže byť pridaná hodnota, ale spotrebitelia preferujú najmä cenu alebo trendy.

Problémom podľa Krajčoviča je, že v minulosti sa stalo mantrou, že za kvalitné slovenské potraviny sa má priplatiť, namiesto toho, aby sa odstránili príčiny ich slabej cenovej konkurencieschop­nosti, na čo dnes slovenské potraviny doplácajú.

Pri súčasnej inflácii je zreteľná v rámci celého európskeho trhu polarizácia dopytu, keď sa postupne vytvára veľmi veľká skupina spotrebiteľov orientujúcich sa iba na cenu a na druhej strane skupina, ktorá preferuje prémiové a trendové výrobky. Tú tvoria nielen sociálne silnejší spotrebitelia, ale aj veľká skupina mladých ľudí, ktorí sú ochotní znížiť svoju spotrebu, ale nakupovať trendové veci.

Predpokladá sa, že potraviny, ktoré nevedia konkurovať cenou alebo pridanou hodnotou, môžu zaznamenať v rámci celého európskeho trhu prepad tržieb. Toto sa môže kopírovať aj na Slovensku, čo vytvára riziko pre slovenské potraviny.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #predaj #Potraviny #Slovensko #slovenské potraviny #reťazce