Výstavba D1 s tunelom Višňové pokračuje, ukladajú sa nosníky na mostoch

Výstavba na úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala pokračuje. Špecialisti na mostné konštrukcie aktuálne ukladajú nosníky. Spolu s ťažkou mechanikou tak pracujú na výstavbe mostných objektov. Správnosť uloženia nosníkov kontrolujú geodeti. Montáž nosníkov na mostoch prebieha vo výške najviac 40 metrov. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

07.06.2022 15:05
D1 Višňové Foto:
Tunel Višňové
debata (1)

Mostné polia majú dĺžku 40 metrov. Jeden nosník váži 72 ton pričom celkovo ich je už na stavbe 54 kusov a vo výrobni ďalších 51. Jeden nosník je zložený z troch častí vyrobených ako železobetónové prefabrikáty s dĺžkou zhruba 13 metrov. NDS ďalej priblížila, že po dovezení na stavbu ich mostári uložia čelami k sebe a spoja ich predpínacími lanami do výsledného tvaru. Následne ich dvíhajú dvomi žeriavmi s nosnosťou 400 a 500 ton, pričom rýchlosť zdvihu je približne 10 metrov za minútu.

Cestné a mostné objekty na tejto stavbe tvorí osem mostov, desať oporných múrov, dve protihlukové steny a jedna mimoúrovňová križovatka. Trasu dopĺňa dvojrúrový, 7,5 kilometrov dlhý tunel Višňové. Celkovo stavbu tvorí 118 objektov. Dĺžka celej stavby je viac než 13,5 kilometra.

D1 Višňové Čítajte viac Diaľnica do Košíc bude do roku 2010. Legendárna Ficova veta oslavuje 15 rokov. V akom stave sú kľúčové časti?

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý bol odovzdaný na začiatku roka 2021, ponúknu mestu Žilina plnohodnotný diaľničný obchvat. V súčinnosti s úsekom diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno sa zabezpečí odklon celej tranzitnej nákladnej dopravy mimo Žiliny v každom smere, čo by malo prispieť k zníženiu environmentálnej záťaže v tomto meste. Motoristom má tento obchvat usporiť orientačne 15 – 23 minút jazdy.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #stavba #D1 #Slovensko #tunel Višňové