Pokračovanie článku: Takú cenu obilia svet nepamätá. Štát reaguje a schválil zákaz vývozu strategických surovín (+ letáky po novom)

3. Letáky po novom

Obľúbené akciové letáky obchodníkov sa zmenia. Dôjde k vypusteniu povinného dodržiavania podielu poľnohospodárskych produktov a potravín vyrobených na Slovensku. Bolo to pred troma rokmi, keď exministerka Gabriela Matečná z SNS prikázala obchodníkom uvádzať v letákoch minimálne 50-percentný podiel pre slovenské potraviny.

Po novom si bude prevádzkovateľ sám určovať, aký podiel a ktoré zahraničné či domáce výrobky bude vo svojom propagačnom materiáli uvádzať. Bude však povinný uviesť v akciovom letáku percentuálny podiel slovenských výrobkov z celkovej ponuky. Obchodník bude mať povinnosť na letáku uvádzať formulu v znení: „Tento propagačný leták obsahuje …-percentný podiel potravín vyrobených na Slovensku.“ Zákon dokonca stanovuje aj veľkosť písma najmenej na osem milimetrov, aby bol text dobre viditeľný. Zároveň ho nesmie prekrývať žiadny iný text či obrázok.

Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) túto zmenu víta. Podľa združenia vďaka tomuto Slovensko odstráni zo svojej legislatívy narušenie princípov jednotného trhu EÚ, proti čomu namietala eurokomisia. V ekonomicky náročnom období sa podľa výkonného riaditeľa Ľubomíra Tuchschera uvoľnia pravidlá pre uvádzanie akciového tovaru. Zrušenie povinného zastúpenia domácich produktov v propagačných materiáloch vytvorí rovnaké pravidlá pre všetkých a zabezpečí aj viac možností voľby pre spotrebiteľov, poznamenal.

© Autorské práva vyhradené

76 debata chyba
Viac na túto tému: #vývoz #letáky #potravinová bezpečnosť #poľnohospodárske produkty