Matovič zastropovaním cien pohonných hmôt chcel tak reagovať na vysoké ceny benzínu a nafty na čerpacích staniciach. Ceny totiž atakujú hranicu 1,8 eura za liter pri obidvoch palivách.
Ešte vo štvrtok bolo v hre aj zastropovanie cien palív. „Urobíme to najrozumnejšou cestou, ako sa dá,“ spresnil Matovič. Vzápätí však dodal, že cenovú reguláciu nepodporí koaličná SaS, čím zrejme vylúčil cenové stropy. „V SaS nie sú za reguláciu cien na pumpách. Hľadám teda iné riešenia, keďže mi povedali, že touto cestou nemám ísť,“ uzavrel Matovič.

Zhodol sa s ním aj šéf finančného výboru parlamentu Marián Viskupič (SaS). „Treba hľadať rozumné riešenie, pretože maďarská cesta nie je udržateľné riešenie. Navyše, takéto regulácie sa veľmi ťažko rušia,“ zareagoval v relácii v nedeľnej diskusnej relácii RTVS O 5 minút 12.
V hre tak zostalo zníženie spotrebnej dane či DPH. Tak by sa mohlo dosiahnuť, aby koncová cena paliva klesla. Na druhej strane Matovič mohol mať svojimi výrokmi na mysli plánované vyššie zdanenie bratislavskej rafinérie. Z toho by vedel zaplatiť aj svoj balíček na zvýšenie prídavkov na deti a zvýšenie daňového bonusu dovedna vo výške 1,3 miliardy eur.