Kontrola odhalila problémy v tuneli Višňovom, hrozí predĺženie dostavby úseku D1. Doležal prezradil nový termín

Dôvodom je potrebná oprava zatiaľ zistených nedostatkov blokov sekundárneho ostenia tunela po predchádzajúcom zhotoviteľovi.

05.05.2022 12:46
Stavba D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala Foto:
Stavba D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (11/21)
debata (1)

Dostavba úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové sa môže opäť predĺžiť, a to predbežne do septembra alebo októbra 2024. Dôvodom je potrebná oprava zatiaľ zistených nedostatkov blokov sekundárneho ostenia tunela po predchádzajúcom zhotoviteľovi. Potrebné je ešte skontrolovať stav väčšiny blokov tohto ostenia.

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) o tom informoval vo štvrtok s tým, že súčasný zhotoviteľ skupina Skanska už skôr avizoval predĺženie lehoty stavebných prác o šesť až deväť mesiacov. S dokončením problematickej stavby sa predtým počítalo do konca roka 2023, prípadne začiatkom roka 2024.

Ropa, Ukrajina Čítajte viac Embargo na ropu: Prečo žiadame výnimku, čo znamená a ako sú na tom susedia (otázky a odpovede)

„A teraz nechcem maľovať čerta na stenu, nechcem predikovať. Uvidíme ako dopadne sken zvyšných blokov sekundárneho ostenia, či to bude mať ďalší vplyv na predĺženie výstavby,“ povedal Doležal vo vysielaní na sociálnej sieti. „Nechceme podceniť kvalitu a bezpečnosť prác. Dôležité je, že v tuneli sa pracuje, robí sa aj na vonkajších objektoch, to je v tejto chvíli asi to najpodstatnejšie,“ uviedol minister.

Zhotoviteľ urobil sken asi 70-tich blokov sekundárneho ostenia tunela, ktoré boli už na pohľad nekvalitné. „Hĺbkový sken potvrdil, že hrúbka sekundárneho ostenia nebola dostatočná. Myslím, že predpis je rádovo 30 centimetrov, na niektorých úsekoch to bolo ledva 5 až 10 centimetrov,“ pripomenul Doležal. Potvrdil sa tak podľa neho predpoklad zhotoviteľa o potrebe opravných prác po predošlom zhotoviteľovi. Slovenská technická univerzita odporučila v záujme bezpečnosti preveriť aj zvyšných približne dvesto blokov sekundárneho ostenia.

„Bezpečnosť je na prvom mieste aj pre nás ako objednávateľa. Aj Skanska, keď má za dielo niesť záruku, si musí byť istá, že sa nezrúti časť sekundárneho ostenia, keď tunel sprevádzkujeme,“ upozornil šéf rezortu dopravy. „Ideme pristúpiť k skenovaniu zvyšných blokov sekundárneho ostenia. Všetky skeny nám pomôžu zdokladovať, v akej kvalite bola stavba vykonávaná,“ očakáva Doležal.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #D1 #tunel Višňové #Doležal