0bchodný reťazec už minulý rok ponúkol svojim zákazníkom výber remeselných špeciálov od slovenských pivovarníkov. Reťazec sa rozhodol tento projekt zopakovať a rozšíriť o nové spolupráce. Výber remeselných pív od 29 regionálnych pivovarov nájdu zákazníci aj tento rok v Kauflande, pričom celkový počet pivných špecialít stúpol na 105.
„Chladená pivná vitrína dopĺňa našu štandardnú ponuku o kvalitné slovenské produkty, ktoré spríjemnia najbližšie mesiace všetkým fanúšikom remeselného piva. Zároveň nás veľmi teší, že po minulom roku prejavili aj noví dodávatelia záujem zapojiť sa do tohto úspešného projektu,“ hovorí Samuel Machajdík, hovorca spoločnosti Kaufland Slovensko.
Čítajte viac Májové Vienále, alebo čo ženy vedia i vidia vo víneSlovenskí remeselní pivovarníci vďaka spolupráci s veľkým reťazcom získali po neľahkej sezóne nové možnosti, ako vstúpiť do slovenských domácností. Svoje pivné špeciály ponúkajú v chladených vitrínach väčší aj menší dodávatelia. Tí podľa vlastných kapacít zásobujú buď takmer celú predajnú sieť cez logistické centrum, alebo svoje pivá dodávajú lokálne. Z tohto dôvodu sa môže stať, že niektoré značky buú iba v predajniach v ich okolí.
Pivovar NILIO z Liptovského Mikuláša sa do projektu zapája už druhý rok a okrem svojho polotmavého kvaseného piva prináša možnosť dopriať si chuť remeselného piva bez výčitiek vďaka nealkoholickým špeciálom. „Veľmi nás teší, že spoločnosť Kaufland umožňuje dostať naše produkty k novým zákazníkom, a to vrátane tých, ktorí preferujú nealkoholické pivá,” hovorí Matúš Kozina, riaditeľ pivovaru NILIO.
Aktuálne pivné trendy
Každý Slovák vypil v roku 2020 takmer 70 litrov piva. Hoci výroba pív stúpa, spotreba v dôsledku pandémie podľa Slovenského združenia výrobcov piva a sladu za uplynulý rok poklesla až o tretinu, informuje obchodný reťazec Kauflad. Dodáva, že najobľúbenejšou u na Slovensku ostáva naďalej tradičná desiatka. Však stále viac stúpa záujem o nealkoholické pivá a radlery. V rámci EÚ patríme k lídrom v ich spotrebe.
Čoraz väčšej obľube medzi zákazníkmi sa tešia aj slovenské remeselné pivá. „Malí regionálni pivovarníci ich vyrábajú podľa vlastných receptúr, často používajú špeciálny chmeľ, nepredlžujú trvanlivosť piva pasterizáciou a najmä ho varia s veľkou láskou. Pre mňa sa remeselné pivo stalo obľúbeným nápojom, ktoré môže mať nielen telo, ale aj dušu,“ dodáva Michaela Florišová, ktorá je v spoločnosti Kaufland zodpovedná za regionálny sortiment. Remeselné pivné špeciály môže zákazník ochutnať i podporiť v rámci bežného nákupu v predajnej sieti Kaufland.