Ultralacný obchodný reťazec z Ruska mieri na Slovensko. Do boja o zákazníka ide s nízkou cenou

Na Slovensko prichádza ruský obchod Mere. Kúpiť si bude možné len základné potraviny. Exotické ovocie alebo vybraný tovar v ňom zákazník nenájde. Avšak ceny v obchode budú omnoho nižšie, aké ponúka dnešná konkurencia. Vzhľadom na nízke ceny sa vraciame do obdobia 90-tych rokov a predaj bude uložený na paletách.

15.02.2022 17:15
mere Foto:
Obchod Mere v Českej republike
debata (67)

Už v októbri vstúpil tento maloobchodný hráč na český trh. Dnes prevádzkuje u našich susedov dva obchody Mere a do konca roka má k ním pribudnúť ešte jeden a do dvoch rokoch chce mať Mere okolo 50 predajní v Česku.

Pomaly začína vstupovať aj na slovenský trh, kde prinesie slovenským zákazníkom možnosť lacného nákupu. Jeho príchod sa očakáva v budúcom roku. „Tento diskontný obchodný reťazec má za cieľ ponúknuť zákazníkom čo najnižšie ceny. Už je i v iných európskych krajinách. Veľké reťazce, ktoré už na Slovensku pôsobia si navzájom konkurujú i službami,“ uviedol Boris Tomčiak, analytik Finlord.

Taktika maloobchodu je predať tovar za čo najnižšiu cenu. Podľa informácií manažérky Mere, Natalie Sinkina dávajú naň prirážku od 15 do 18 percent. To je pre nich jediný príjem. „Máme stále rovnaké ceny, takzvané akčné ponuky nerobíme. Šetríme na všetkom tak, aby naše náklady boli čo možno najnižšie,“ uviedla Sinkina.

dóza, potraviny, balenie, skladovanie Čítajte viac Reťazce zarobili na úkor reštaurácií. Ľudia si varili doma, rastú aj online nákupy

Obchod pre chudobných

Nástup nového obchodného reťazca podľa analytikov veľmi trhom nepohne. Môže však osloviť skupinu ekonomicky slabších zákazníkov na Slovensku. Teda najmä tých, ktorí majú malé finančné prostriedky.

Môže tento obchodík ovplyvniť Slovenský potravinový trh? Konkurencie je veľa, a je len otázkou ako sa k boju s novým protivníkom zachovajú ostatné reťazce. „Priemerné ceny majú vyššie ako Mere, ale v rámci rôznych akčných ponúk sa môžu dostať na podobnú cenu. Veľký dopad na celý maloobchodný trh teda zatiaľ príchod Mere nebude mať,“ tvrdí Tomčiak.

Nadežda Machútová, prezidentka, Zväz obchodu SR Čítajte viac Šéfka zväzu obchodu po poľských opatreniach: Zákazníci nám odchádzajú, tržby klesajú

Podľa Tomčiaka „je určite dobré, že príde, aspoň bude trochu silnejšie konkurenčné prostredie a všetci obchodníci sa budú snažiť zefektívňovať procesy a ponúkať zákazníkom kvalitné služby a nízke ceny.“

S jeho názorom sa stotožňuje aj Stanislav Pánis, analytik J&T Banky. „Vo všeobecnosti platí, že čím väčšia konkurencia, tým lepšie pre spotrebiteľa, keďže by to malo tlačiť na zvyšovanie kvality alebo znižovanie cien tovarov. Každý nový reťazec je preto potrebné vítať z pohľadu spotrebiteľov s otvorenou náručou,“ vysvetlil pre Pravdu.

Veľké nákupy za malé ceny

Manažérka Sinkina vysvetľuje, že nákupy v ich maloobchode sa nedajú porovnať s obyčajnými nákupmi ako sú napríklad v Bille. Aj keď priznáva, že všetky reťazce sú pre nich konkurenciou. „Naši zákazníci k nám prichádzajú raz, maximálne dvakrát za týždeň. Ide väčšinou o rodiny či majiteľov malých obchodov s potravinami alebo reštaurácie,“ dodala.

V Mere môžu zákazníci nakupovať také množstvo výrobkov aké potrebujú. „Keď k nám prídu, vidia tovar za perfektnú cenu a chcú napríklad celú paletu, tak im ju predávame,“ konštatuje Sinknika.

© Autorské práva vyhradené

67 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny #Slovensko #Rusko #reťazce #Mere