Pokračovanie článku: Mosty sú kritickým miestom pre bezpečnú a dostupnú dopravnú infraštruktúru

Plánovanie opráv mostov sa neprispôsobuje skutočným potrebám

Ministerstvo dopravy vyčleňuje na správu ciest I. triedy vrátane mostov približne 40 mil. eur ročne. Samosprávne kraje vynakladajú na správu a údržbu regionálnych ciest vrátane mostov asi 10 percent zo svojich rozpočtov. Priamo na činnosti spojené s mostami bolo použitých menej ako 5 percent z uvedeného objemu finančných prostriedkov.

Takáto suma nie je dostačujúca a potvrdzuje to aj stavebno-technický stav mostov. „Vysoký vek mostov a rastúca intenzita najmä nákladnej dopravy si vyžadujú finančné prostriedky nielen na ich opravy a údržbu, ale aj postupnú rekonštrukciu a obnovu, keďže odhadovaný vek životnosti mosta je pri jeho správnej údržbe 100 rokov. Správcovia robia len nevyhnutné opravy mostov, ktoré neznesú odklad, preventívne opravy mostov v lepšej kondícii sú výnimočné. Keďže sme do mostov neinvestovali doteraz, náprava bude vyžadovať oveľa viac,“ priblížil predseda NKÚ Karol Mitrík.

Andrej Doležal Čítajte viac Doležal: Križovatku D1/D4 by sme mohli začať stavať na jar
2 debata chyba
Viac na túto tému: #doprava #mosty #Slovensko #NKÚ #infraštruktúra