Šéf dopravného ústavu: Dokončenie tunela Višňové do konca roka? Nereálne

Generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák sa tiež obáva, že do konca budúceho roka nemusí byť dokončená ani niekoľko rokov meškajúca stavba úseku D1 pri Ružomberku.

09.01.2022 15:16
dialnica D1 Foto:
Tento rok to pred sviatkami vyzeralo na výjazde z Bratislavy diametrálne odlišne, než v roku 2020.
debata (11)

Dokončenie diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové v plánovanom termíne do konca roka 2023 podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka nie je reálne. Predpokladá to v súvislosti so zistenými novými nedostatkami v problematickom tuneli.

Dopravný odborník sa tiež obáva, že do konca budúceho roka nemusí byť dokončená podobne niekoľko rokov meškajúca stavba úseku D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku. „Aj tu je jeden z možných scenárov odstúpenie od zmluvy. Dúfam, že k tomu nedôjde, lebo to by bol niekoľkoročný posun,“ povedal Palčák v nedeľnej televíznej relácii RTVS venovanej udalostiam minulého roka. Odvolal sa pritom na nedávne vyjadrenie ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina), ktorý odstúpenie od zmluvy pripustil ako jednu z možností pre problémy na stavbe liptovského úseku diaľnice.

Stavba D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala Čítajte viac Kto nesie zodpovednosť za spackaný tunel Višňové? NAKA už vedie vyšetrovanie, tvrdí Doležal

„Ministerstvo dopravy avizuje aj na tomto úseky problémy, nakoľko sú tam vraj znovu ekologické problémy, a hlavne zhotoviteľ nenapreduje v prácach tak, ako by mal,“ uviedol expert. Poukázal na možné dodatky a navýšenie financovania stavebných prác na diaľničnom úseku, čo je podľa neho obrovský problém pri nedostatku prostriedkov. Palčák pripomenul, že už na začiatku výstavby diaľnice v Liptove v roku 2014 museli pre zosuv pôdy zastaviť práce a zmeniť trasu úseku s dlhším tunelom ako sa pôvodne predpokladalo.

V súvislosti s pripravovanou výstavbou druhého úseku severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 sa šéf výskumnej inštitúcie vyjadril, že je jednoznačne zástancom výstavby diaľnic v plnom profile. „Viem, že prebieha diskusia aj s Útvarom hodnoty za peniaze, ktorý chce pri nedostatku financií využiť financie na čo najefektívnejšiu výstavbu,“ poznamenal Palčák.

11 debata chyba
Viac na túto tému: #D1 #Višňové #ľubomír palčák