Organizácia na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel očakáva, že otvorenie gastronomických prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, ale cestovný ruch oživia len jasné informácie a podmienky. Cestovný ruch na Slovensku má podľa nej za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné, pričom domáci a zahraničný cestovný ruch sa vyvíjal rozdielne.
„Pri zahraničnom vidíme kontinuálny prepad od historicky najsilnejšieho roku 2019. Pripisujeme to najmä nejasným podmienkam cestovania na Slovensko. V roku 2021 sme prakticky nemali zimnú sezónu, preto som rád, že otvorením gastro prevádzok sa sezóna konečne rozhýbe,“ uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika. Zmeniť tento stav by v novom roku podľa neho mohli a mali jasné informácie a intenzívna kampaň v zahraničí o tom, za akých podmienok je možný príjazdový cestovný ruch, pokiaľ tomu bude pandemická situácia naklonená. Rovnako dôležité pre prežitie tohto odvetvia budú kompenzácie za uplynulé zatvorenie prevádzok a lockdown.
Čítajte viac Mnohé reštaurácie, najmä v mestách, neotvoria hneď 3. januáraDomáci cestovný ruch vlani mal naopak z hľadiska letnej sezóny historicky najlepší rok. „Od vzniku našej organizácie v apríli sme sa sústredili na to, aby sme podporili záujem Slovákov o dovolenku v našej krajine. Naša kampaň bola plná faktov, prinášala tipy na letnú dovolenku v najsledovanejších formátoch v rádiu, v televízii, či v online priestore a vidíme, že zarezonovala,“ poznamenal šéf Slovakia Travel. Podľa neho aj u nás sa stáva trendom smart turizmus, teda presun od masového turizmu ku konkrétnym destináciám a zážitkom, a tým sa budú riadiť.
Slovakia Travel už spustila online kampaň na podporu zimnej sezóny postavenú na slogane Dovolenka na Slovensku, samé plusy a v susednom Česku pozýva na slovenské lyžiarske svahy lyžiarka Petra Vlhová. „Verím, že budú podmienky na to, aby sme mohli kampaň naplno spustiť nielen v Česku, ale aj v Poľsku a v Maďarsku. Turisti z týchto krajín sú pre nás stále kľúčoví, ale chceme sa sústrediť aj na hostí z Rakúska a Nemecka,“ dodal Mika. V novom roku plánujú pokračovať v budovaní zahraničných zastúpení a vyťažiť aj z účasti na svetovej výstave EXPO v Dubaji, kde sa Slovensko prezentuje ako krajina s trvalo udržateľným turizmom, ktorý sa stal globálnym trendom.