Indický výrobca batérií, medzi ktorého zákazníkov patria aj OEM spoločnosti ako Ashok Leyland, Ford India, Honda, či Hyundai uvádza, že úvodná investícia poskytne Amara Raja kľúčovú oporu na prosperujúcom európskom trhu s elektrovozidlami.
Spolupráca podľa spoločnosti bude v úvode zameraná na spoločný rozvoj výskumno-vývojových praktík. Dlhodobý plán však zahŕňa aj prienik InoBat technológie i na nové, zahraničné trhy. Pre Amara Raja navyše ide o významný míľnik v stratégii Energia a Mobilita, v rámci ktorej sa spoločnosť zaviazala dodávať na trh zelené technológie.
„S nadšením oznamujeme, že sme uzavreli investičnú dohodu so spoločnosťou InoBat. Vo svojej krátkej histórii InoBat preukázal spôsobilosť vyvíjať skutočne inovatívne technológie v sektore e-mobility. Veríme, že toto spojenie dá Amare Raja záchytný bod na prekvitajúcom európskom trhu. Spojenie umožní technológiám InoBat preniknúť na trhy, na ktorých je už naša spoločnosť aktívna a urýchliť vývoj e-mobility v Indii,” hovorí Vikram Gourineni, výkonný riaditeľ Amara Raja Batteries.
Čítajte viac Slovenská firma je o krok bližšie k výrobe batérií pre elektomobily. Výrobnú linku im prídu postaviť z Číny“Pre InoBat ide o strategicky významný krok, najmä vo vzťahu k plánovanej výstavbe gigafabrík na území Európy i globálne. Spolupráca vedúcich spoločností na trhu je kľúčom k rozvoju e-mobility na celom svete, vrátane nových rastúcich trhov. Takisto vidíme veľký potenciál v budúcej expanzii nášho prístupu “cradle-to-cradle“. Sme hrdí na to, že budeme spolupracovať s Amara Raja, je to rodinná firma s dlhou históriou. Dáva nám to motiváciu prinášať na trh kvalitné a dostupné riešenia, a budovať tak skutočne udržateľnú budúcnosť,” vysvetľuje Marián Boček, CEO spoločnosti InoBat Auto.
InoBat v súčasnosti vyvíja výskumné a vývojové centrum batérií a výrobnú linku vo Voderadoch. Ďalšia fáza projektu sa zameria na rozšírenie výroby vybudovaním niekoľkých gigafabrík naprieč Európou i globálne. Za firmou stojí konzorcium partnerov, vrátane energetickej spoločnosti ČEZ ci globálneho ťažobného giganta Rio Tinto, ktorí do spoločnosti investovali značné zdroje.