O čo ide? Podobne ako prevádzky musia platiť nájom v nákupnom centre, tak aj autobusoví dopravcovia platia prevádzkarovi za vstup vozidla do podzemnej stanice.
Využívanie priestorov novej stanice nie je zadarmo a za každý jeden vstup si prevádzkar účtuje nejaké to euro. Ak chce dopravca voziť ľudí z novej stanice, neostáva mu nič iné, len zaplatiť.
Výška poplatku sa líši od stanice k stanici. Bratislava patrila dlhodobo k mestám, kde bola cena za vstup do stanice nízka. Cena vjazdu do dočasnej autobusovej stanice na Bottovej ulici bola 1,5 eura, teraz v novej stanici Nivy si prevádzkovateľ za vstupy autobusov účtuje 8,3 eura.
Čítajte viac Zvrat v autobusovej doprave v okolí Bratislavy. Arriva sa dohodla so Slovak LinesIde tak o masívne zdraženie – o viac ako 450 percent. V ich rozpočte si tak budú musieť nájsť o stovky tisíc eur navyše. Tieto náklady totiž nie sú súčasťou zmluvných poplatkov dopravcov, ale znáša ich objednávateľ, teda samospráva.