Slovenský cestovný ruch ničí pandémia. Záchranou preň môže byť Expo Dubaj 2020, tvrdí Mika

Cieľom agentúry Slovakia Travel je pomôcť cestovnému ruchu, hotelom, akvaparkom a ďalším prežiť ťažké pandemické obdobie a vrátiť zahraničných turistov späť do krajiny. Snažia sa o to, tak že prezentujú pýchy Slovenska ostatným krajinám.

, 03.12.2021 09:03
Ex6 Foto:
Expo Dubaj 2020
debata (3)

Agentúra si ako hlavnú tému na výstave Expo Dubaj 2020 vybrala predstavovanie kúpeľov a wellnessov. Ide o významnú medzinárodnú príležitosť aj na propagáciu cestovného ruchu s priamou účasťou vystavovateľov, touroperátorov a organizácií cestovného ruchu.

„Svetová výstava EXPO je dôležitým podujatím, kde je prezentácia krajiny vždy nosnou témou a preto je Slovakia Travel prirodzenou súčasťou tohto medzinárodného podujatia, na ktorom sa zúčastňuje 192 krajín z rôznych kútov sveta,“ povedal (kde a kedy to povedal?) generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.

Vrátiť cestovnému ruchu zahraničných turistov

Počas tohtoročného leta cestovný ruch zažil boom s domácimi turistami. Podľa informácií Štatistického úradu SR (ŠÚ SR), sa tohtoročné leto z pohľadu domáceho turizmu zapíše ako historicky najlepšie.

Expo Dubaj 2020
Expo Dubaj 2020
+3Expo Dubaj 2020

Počas leta tvorili približne 80 percent návštevnosti, teda absolútnu väčšinu ubytovaných hostí, domáci návštevníci. Celkovo dva milióny nocí strávili Slováci na dovolenke na Slovensku, v prázdninových mesiacoch tohto roka sa ubytovalo v hoteloch, penziónoch či chatách 1,02 milióna domácich hostí, čo predstavuje o 16,1 percenta vyšší počet Slovákov ako v roku 2019, ktorý je považovaný za najlepší turistický rok v histórii Slovenska.

Cestovnému ruchu u nás ale chýba počet zahraničných turistov – toto leto bol na svojom minime. Potvrdzujú to aj čísla zo ŠÚ SR v aktuálnej letnej sezóne sa ubytovalo na Slovensku 229-tisíc cudzincov. Bolo ich o 63 percent menej ako pred dvoma rokmi pred pandémiou. V minulom roku letná návštevnosť domácich dosiahla takmer 940-tisíc hostí, pred dvoma rokmi to bolo takmer 882-tisíc hostí. „Tento pokles je v dôsledku pandemických opatrení prirodzený. Domáci turisti výpadok zahraničných cestovateľov nevykryjú. Dôležité sú jasne nastavené pravidlá. Preto sme po letnej taktickej kampani na Slovensku rozbehli informačnú kampaň v okolitých krajinách a v Nemecku, v ktorej vysvetľujeme podmienky vstupu na Slovensko a pomáhame orientovať sa v tejto nejasnej situácii”, uviedol Mika.

Dubaj SR premiér cesta Expo slovenský pavilón Čítajte viac Expo v Dubaji: Ohrdnuté víno, borovička

Príležitosti na propagovanie Slovenska a teda zvýšenie návštevnosti krajiny zahraničnými turistami ponúka aj prezentácia miest na ubytovanie, zrelaxovanie a strávenie chvíľ na Slovensku, ktorú si pripravila agentúra Slovakia Travel na výstave Expo. „Som poctený pozvať návštevníkov Expo Dubaj do časti pavilónu Slovakia Travel, ktorá je kombináciou našej neuveriteľne krásnej krajiny a umenia slovenských súčasných umelcov. Práve v kontraste s témami, akými sú inovácie a mobilita vynikajú vizuály Slovenskej krásnej prírody v kombinácii s našimi historickými pamiatkami a predstavujú veľké lákadlo pre domácich, ale hlavne zahraničných návštevníkov, ktorým krásy Slovenska nie sú známe“, dodal generálny riaditeľ Slovakia Travel.

Ďalej hovorí, že za hlavný cieľ v agentúre pokladajú, rozhýbať a naštartovať cestovný ruch v postcovidovom období a ukázať, že dovolenka na Slovensku je dobrý nápad.

Kúpele ako najväčšie lákadlo

Ambíciou je odprezentovať Slovensko ako krajinu obdarenú veľkým podzemným bohatstvom v podobe početných minerálnych prameňov. „Ide o prezentáciu na trhu, kde je silná tradícia a historický vzťah ku kúpeľníctvu, ktoré má na Slovensku hlboké korene,“ uviedol Mika. Lucia Mozolová, PR manažérka expozície SR na Expo Dubaj 2020 hovorí, že tému na výstave po odbornej stránke zastrešujú slovenskí odborníci z medicínskeho kúpeľníctva.

Návštevníci Slovenského pavilónu na Expo Dubaj podľa Mozolovej môžu navnímať poklady Slovenska, akými je nádherná slovenská príroda, historické pamiatky, ale aj slovenské kúpele a prírodné pramenité vody, ako jeden z najatraktív­nejších produktov cestovného ruchu. „Tentokrát prezentujeme prírodné a historické bohatstvo prostredníctvom špičkových technológií, akými je napríklad 360-stupňová obrazovka a interaktívna hra, ktorá okrem slovenských pamiatok dokáže preniesť divákov k pýche Slovenska, Vysokých Tatier. Senzorický zážitok dopĺňajú vône predstavujúce každú zo štyroch ročných období,“ opisuje Mozolová.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Slovensko #cestovný ruch #Expo Dubaj 2020 #Slovakia Travel #Slovenský pavilón
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy