Anketa medzi obchodíkmi o Black Friday: Kto ponúkne najvyššie zľavy?

Obchodníci zažívajú od konca novembra do Vianoc veľké tržby. Pre niektorých predstavuje toto obdobie aj tretinový objem z celoročného obratu. Denník Pravda oslovil predajcov a obchodníkov, čo očakávajú a aké zľavy ponúkajú na Black Friday.

25.11.2021 10:11
Vianoce, nákupy, OC, obchodné centrum, Eurovea, Foto:
Ilustračný obrázok

Zapojíte sa do akcie Black Friday, na čo a koľko percentnú zľavu budete ponúkať?

Sabina Boudová, marketingová manažérka DATARTu a Hej.sk

Obe naše značky sa každoročne zapájajú do akcie Black Friday. Zákazníci DATARTu aj Hej.sk už môžu využiť Black Friday, nakoľko akcia je práve v plnom prúde.

Výška zliav je individuálna v závislosti od konkrétneho produktu. Pre zákazníkov máme zľavy na vybrané produkty naprieč celým sortimentom, ale tiež výber TOP produktov, ktoré sú veľmi obľúbené a platí na ne výrazná zľava, ktorá je časovo obmedzená.

Lukáš Legát, Manboxeo.cz

Áno, už u nás na webe prebieha. V percentách je maximálna zľava 10 percent.

Anna Šimončičová, líderka udržateľnosti IKEA Bratislava

V nadväznosti na minuloročný úspech IKEA prichádza s novou kampaňou Green Friday. Povzbudzujeme zákazníkov, aby ušetrili viac ako peniaze tým, že využijú službu Druhý život nábytku. Odkúpený nábytok poputuje do oddelenia Circular Hub, kde okrem iného predávame výrobky, ktoré začínajú svoju ďalšiu životnú etapu. Zákazník získa poukaz, za ktorý si bude môcť kúpiť to, čo potrebuje.

nay Čítajte viac Eshopy chystajú zľavy na Black Friday. Ktorý obchod ponúka aké zľavy?

Prijímame všetok nábytok IKEA (okrem kuchýň, rozkladacích pohoviek a matracov), aby sme mohli zákazníkom garantovať bezpečnosť a zdravotnú bezchybnosť. Neprijímame doplnky ani elektrospotrebiče. Nábytok musí byť funkčný, čistý, bez výrazného poškodenia a musí byť zmontovaný. Na vybrané výrobky zo sortimentu detského nábytku IKEA ponúkame členom IKEA Family garanciu odkupu do dvoch rokov za vopred stanovenú cenu. Pretože deti rastú a ich potreby sa menia.

Adam Hazucha, hovorca pre H&M

Áno, do akcie Black Friday sa zapojíme aj tento rok. Akcia je plánovaná od 26. do 27. novembra a bude prebiehať vo všetkých našich kamenných predajniach a taktiež online na hm.com.

Tento rok sme si pre našich zákazníkov počas Black Friday pripravili zľavu 20% na celý náš sortiment. Zákazníci, ktorí využívajú našu aplikáciu H&M, budú mať špeciálny prístup ku zľavám už o deň skôr, a to od 25. novembra.

Michal Korec, Hovorca Slovak Telekom

Áno, tento rok sa chceme zapojiť a pripravili sme tri telefóny so špeciálnymi cenami, ktoré budú k dispozícii od 22.11 do 1.12. Na trojicu telefónov je pripravená zľava 18 až 33% oproti bežným cenám k paušálom.

Spoločnosť Zalando

Áno. Vianočná sezóna je v plnom prúde a my chceme našim zákazníkom poskytnúť čo najlepší zážitok z nakupovania a naďalej napĺňať ich očakávania v súvislosti so sezónnymi propagačnými akciami, ako je Cyber Week vrátane Black Friday.

Každý trh má svoje vlastné Cyber Week/Black Friday špecifiká a lokálne marketingové aktivity. Na Slovensku ponúka Zalando svojim zákazníkom zľavy až do výšky 70 % na sezónne módne ponuky. Všetok zľavnený tovar zapojený do ponuky Cyber Week alebo Black Friday bude označený vlajkou Cyber Week.

Maria Padová, hovorca Factcool.sk

Samozrejme, ako každý rok, ani tento rok nebude výnimkou. Black Friday komunikujeme už dlhšie, tak ako to robia aj iné e-shopy, ale samozrejme najdôležitejší deň je piatok 26.11 kedy je oficiálny Black Friday.

U nás vo Factcool máme každý deň iné zľavy a akcie. Na Black Friday si budú môcť zákazníci uplatniť 20% zľavu s kódom, ktorý bude platiť aj na novinky a už zľavnené produkty, a zľavy tak budú dosahovať až – 79 %.

Jana Galera Matúšová, PR manažér Dedoles.

Áno, Dedoles sa každoročne zapája do Black Friday výpredajov, kedy ponúka svojim zákazníkom výrazné zľavy na svoje produkty. Zľavy budú tento rok až do výšky 75 %.

Čo vám celkovo prinesie Black Firday?

Sabina Boudová, marketingová manažérka DATARTu a Hej.sk

Z pohľadu tržieb hovoríme o veľmi dôležitom období v roku. Už dnes čísla ukazujú, že záujem zo strany zákazníkov o Black Friday vzrástol v porovnaní s minulým rokom. Je však predbežné hodnotiť a porovnávať medziročné výsledky, nakoľko akcia stále trvá a máme pred sebou ešte niekoľko dôležitých dní.

Vlani sme počas akcie Black Friday v DATARTe dosiahli až 300-percentný nárast tržieb oproti roku 2019. S výrazným medziročným nárastom tržieb počítame aj tento rok, ale výsledky, samozrejme, závisia aj od toho, ako sa bude vyvíjať koronakríza na Slovensku. Tento rok máme Black Friday spojený s mnohými sprievodnými aktivitami, ako je týždeň dopravy zadarmo na objednávky od 30 eur. Hoci od spustenia Black Friday ubehlo len niekoľko dní, aktuálne čísla ukazujú, že dominuje predaj automatických kávovarov, spotrebičov do kuchyne, ako sú kuchynské roboty a fritézy, ďalej produktov z kategórie IT, a to notebookov, tabletov a tiež telefónov

Lukáš Legát, Manboxeo.cz

Cieľom sú primárne logistické dôvody. Naše produkty sú logisticky a expedične náročné, a preto by sme radi odoslali väčšie množstvo objednávok ešte pred vypuknutím decembrového šialenstva. Akcia Black Friday sme sa zúčastnili len v posledných dvoch rokov a v oboch prípadoch bol celý týždeň pred čiernym piatkom silným s tým, že v samotných piatkoch sa expandovalo zhruba 1,5 násobok objednávok oproti predošlým dňom v týždni. Tento Black Friday by naša expedícia mala vybaviť 3500 položiek.

Adam Hazucha, hovorca pre H&M

Dúfame, že naša špeciálna ponuka priláka nových zákazníkov. Ale veríme, že záujem bude aj zo strany našich stálych zákazníkov, ktorí navštevujú naše predajne či e-shop pravidelne.

Michal Korec, Hovorca Slovak Telekom

Naša spoločnosť má výraznú vianočnú ponuku už pred Black Friday – špeciálny vianočný hardvér, vianočné dvojičky od rôznych výrobcov či vianočné prekvapenia a žrebovanie o 1381 cien. Od Black Friday predaja si však sľubujeme lepšie zľavy a spopularizovanie vybraných modelov, takže zákazníci môžu získať aj relatívne nové modely za lepšie ceny. Táto akcia určená iba pre náš e-shop, takže ide aj o posilnenie tohto predajného kanála s vybranou ponukou.

Telekom sa nezapája do Black Friday predajov každý rok, naposledy sme ho robili v roku 2018. Nedokážeme preto porovnať medziročné predaje, lebo Black Friday je u nás občasná ponuka.

Ale sme radi, že sme prišli s Black Friday ponukou tento rok a navyše do nej zaradili relatívne nové modely – oba modely Huawei štartovali v našej ponuke len pred niekoľkými týždňami, takže sú to horúce novinky výrobcu.

Spoločnosť Zalando

Naším cieľom v Zalande je ponúknuť viac ako 46 miliónom našich zákazníkov širokú škálu zľavnených produktov z ich obľúbených značiek. Pre mnohých našich budúcich zákazníkov je to prvý kontakt s platformou Zalando. My im preto chceme poskytnúť čo najlepší zážitok z nakupovania, ale aj naďalej napĺňať ich očakávania týkajúce sa sezónnych ponúk s kľúčovými predajnými akciami, akou je napríklad aj Cyber Week.

Z historického hľadiska sú 2. a 4. kvartál našimi najdôležitejšími štvrťrokmi. Cyber Week, ako aj všeobecne vyššia hodnota jesenného/zimného tovaru a vianočné obdobie, je len jeden z faktorov, ktoré tomu prispievajú.

Cyber Week sa v posledných rokoch stal medzi zákazníkmi obľúbenou udalosťou a pre nás skvelým spôsobom, ako osloviť nových zákazníkov a predstaviť im spoločnosť Zalando. Napríklad v roku 2020 získalo Zalando počas Cyber Week na svojej platforme 1 milión nových zákazníkov a v roku 2019 začalo platformu Zalando používať 840 tisíc nových zákazníkov

Jana Galera Matúšová, PR manažér Dedoles

Black Friday je bezpochyby najsilnejší deň z hľadiska návštevnosti webu a počtu zrealizovaných objednávok. Ak ho chceme vyjadriť v číslach, tak minulý rok nám práve výpredajový piatok priniesol medziročný 230%-ný nárast návštevníkov stránky a viac než 300%-né zvýšenie počtu objednávok v porovnaní s predošlým rokom. Počet zrealizovaných objednávok počas Black Friday sa vyšplhal na číslo 52 000.

Maria Padová, hovorca Factcool.sk

Určite ako každý rok Black Friday prinesie väčšie tržby a mnoho nových zákazníkov, preto sa Black Friday označuje za najväčší nákupný sviatok roka.

Môžem povedať, že minuloročný Black Friday sa nám podarilo tento rok prekonať aj v počte objednávok aj vo výške tržby už v polovici novembra, takže sme veľmi zvedaví, kam to vytiahneme tento rok.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zľavy #Zalando #H&M #Black Friday
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy