Obdobie veľkých tržieb
Black Friday predstavuje pre väčšinu prevádzok ostrý štart do najväčšej nákupnej sezóny v roku. „S jeho štartom zvyčajne pozorujeme hlavný nárast obratu, ktorý so zvyšujúcim tempom pokračuje do polovice decembra, kedy zvyčajne týždeň pred Štedrým dňom kulminuje,“ hovorí Chovancová a k tomu dodáva, že medzi zľavami Black Friday do konca roka dosahuje Alza až tretinu ročných tržieb. Zvýšené tržby sú pre podnikateľov veľkou motiváciou. „Vlani sme počas akcie v Datarte dosiahli až 300 percentný nárast tržieb oproti roku 2019,“ tvrdí Boudová. S výrazným medziročným nárastom tržieb spoločnosť počíta aj tento rok.
Výsledky závisia aj od toho, ako sa bude vyvíjať koronakríza. Black Friday je bezpochyby najsilnejší deň z hľadiska návštevnosti jednotlivých webových stránok obchodov. „Minulý rok nám práve výpredajový piatok priniesol medziročný 230 percentný nárast návštevníkov stránky a viac než 300 percentné zvýšenie počtu objednávok v porovnaní s predošlým rokom,“ hovorí Matúšová z Dedoles. S tržbami sa spájajú aj noví zákazníci a niektoré podniky, dúfajú že ich špeciálne ponuky ich prilákajú.