Posledný úsek na diaľničnom obchvate Bratislavy na D4 medzi Vajnormi a Ivankou pri Dunaji je už otvorený, Motoristi tak už môžu využívať celú novú diaľnicu okolo hlavného mesta medzi hranicou s Rakúskom pri Jarovciach až po Raču. O otvorení zvyšného úseku D4 informoval Bratislavský samosprávny kraj na svojom portáli a na sociálnej sieti.
Otvorený úsek D4 medzi Vajnormi a Ivankou pri Dunaji v dĺžke približne 2,5-kilometra vedie popod diaľnicu D1. Zatiaľ chýba prepojenie oboch diaľnic, čo znižuje dopravný potenciál obchvatu. Zabezpečiť to mal štát pôvodne ešte začiatkom roka 2019, ale svoj záväzok nedodržal. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v súčasnosti obstaráva zhotoviteľa rozšírenia úseku D1 Bratislava – Triblavina, vrátane napojenia na D4.
Čítajte viac Novootvorená križovatka na D1 otvorila pre vodičov ďalšiu možnosť ako obísť BratislavuVýstavba úsekov diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Bratislava, východ – Rača v dĺžke 27 kilometrov a rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Nivy – Šamorín, západ – Holice v dĺžke 32 kilometrov v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) trvala od roku 2016. Súčasťou D4 je trojkilometrové súmostie ponad Dunajom s hlavným Lužným mostom. D4 a R7 sú prepojené v križovatke Bratislava, juh, v križovatke Bratislava, Jarovce je D4 napojená na diaľnicu D2.
Hlavným zhotoviteľom stavby bola spoločnosť D4R7 Construction, s.r.o., tvoria ju španielska Ferrovial Construction a rakúsky Porr Bau. Zhotoviteľ avizoval otvorenie posledného úseku na D4 už vopred v piatok popoludní s tým, že sa tak stane vo večerných hodinách. Doposiaľ nezverejnil žiadne informácie o dokončení D4. Prevádzku, údržbu a opravy úsekov D4 a R7 v celkovej dĺžke takmer 60 kilometrov bude zabezpečovať koncesionár PPP projektu Zero Bypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.
Pohraničná časť D4 od hranice s Rakúskom po križovatku Bratislava, Jarovce v dĺžke dva kilometre je v prevádzke už od roku 1999. Výstavba tohto úseku trvala približne tri roky.