Pokračovanie článku: Autobusári, kamionisti a vodiči. Chýbajú ich tisícky, za tisíc sto eur v hrubom je ťažké zohnať nových ľudí

Aké je teda východisko zo vzniknutej situácie?

Odborníci sa svorne zhodujú, že by pomohlo, keby štát znížil vekovú hranicu pre šoférov. Momentálne je situácia taká, že 18-ročný mladík, ktorý skončí strednú školu, nemôže pokračovať v príprave na získanie vodičského preukazu, lebo oprávnenie na šoférovanie nákladného vozidla môže dostať až od 21 rokov, a v prípade autobusu je to až od 24 rokov. Medzičasom sa zamestná v inej oblasti a potom sa už do dopravy nevráti.

Získať potrebný vodičský preukaz, mať dostatočné skúsenosti či celková psychická náročnosť. Nie je jednoduché splniť požiadavky pre túto pozíciu. „Vzhľadom na to, že profesia vodiča je veľmi zodpovedná a náročná, kvalitných vodičov bude vždy nedostatok,“ myslí si hovorca dopravnej spoločnosti Slovak Lines Štefan Bako. S tým ide podľa neho ruka v ruke nie vždy adekvátne finančné ohodnotenie či pracovné podmienky a kladenie nárokov nad rámec pracovných povinností.

Aké je teda východisko zo vzniknutej situácie? Lasz a Sádovský sa zhodujú na tom, že je to jednoznačne podpora a modernizácia odborného vzdelávania a prípravy v súlade s požiadavkami trhu práce na stredných školách so zameraním na dopravu. Ide tiež o aktívne opatrenia na trhu práce zamerané na aktuálny stav, najmä v oblasti rekvalifikácií.

© Autorské práva vyhradené

32 debata chyba
Viac na túto tému: #doprava #vodiči #autobusová doprava #nákladná doprava