O 33-tisíc áut denne menej. Hlavné mesto predstavilo plán, ako odľahčí cesty

Vyše 130-tisíc ľudí a viac ako 33-tisíc áut dochádza denne do Bratislavy. Informuje o tom hlavné mesto v koncepcii k výstavbe parkovacích domov, záchytných parkovísk či k nadstavbám parkovísk. Priznáva, že tieto čísla môžu byť oveľa vyššie, keďže v štatistike nie sú zarátaní zahraniční turisti.

25.10.2021 16:21
parkovanie, parkovacia politika, petrzalka, Foto: ,
Ilustračné foto.
debata (5)

„Víziou plánu výstavby P+R parkovísk je primárne znížiť objem individuálnej automobilovej dopravy, smerujúcej do širšieho centra mesta a rezidenčných zón a zachytávať týchto návštevníkov podľa možnosti mimo územia Bratislavy priamo pri železničných staniciach v mestách a obciach v regióne, prípadne na vstupoch do hlavného mesta,“ píše mesto v koncepcii, ktorú schválili bratislavskí mestskí poslanci na svojom októbrovom zasadnutí.

Expert na dopravu Palčák Čítajte viac Dopravný expert o fiasku s bratislavskou križovatkou: Vedelo sa o tom, ale netlačilo sa na to, a teraz sme prekvapení?

Hlavné mesto sa chce pri budovaní P+R parkovísk zamerať na transformáciu existujúcich parkovísk (napríklad obchodných centier), na nadstavbu existujúcich vhodných parkovísk, dostupnosť verejnej hromadnej dopravy či dostupnosť pozemkov vhodných pre vybudovanie parkovísk P+R.

Magistrát v koncepcii pomenúva aj vhodné lokality pre takýto typ parkovísk. Ide napríklad o priestor pri obchodnom centre na Zlatých pieskoch, pri obchodných domoch v Lamači a Petržalke, na Jasovskej, v Jurajovom dvore, v areáli Incheby, v Rači v časti Komisárky, pri zoologickej záhrade, v Janíkovom dvore či na Zlatých pieskoch. Dokopy sa tu ráta s vyše 2300 parkovacími miestami.

Pre zachytenie áut ešte pred vstupom do Bratislavy sa postavili, prípadne ešte plánujú vybudovať viaceré parkoviská P+R. Niektoré sú aj v hlavnom meste ako parkovisko pri cintoríne Vrakuňa či pri Železničnej stanici (ŽST) Devínska Nová Ves. Medzi ďalšími lokalitami sú terminál individuálnej osobnej prepravy v Ivanke pri Dunaji, ŽST Malacky, areál Píla v Malackách, ŽST Nové Košariská, ŽST Pezinok, Pezinok-Za dráhou, ŽST Senec, Senec-Železničná, ŽST Svätý Jur, ŽST Šenkvice, ŽST Zohor, ŽST Bernolákovo či ŽST Miloslavov. Dokopy by tu po vybudovaní všetkých projektov malo vzniknúť vyše 1800 parkovacích mi­est.

Bratislava v koncepcii podotýka, že pre zmysluplné budovanie P+R parkovísk je regulácia statickej dopravy v tých okrajových zónach mesta, ktoré sú najviac dotknuté parkovaním nerezidentov. Hlavné mesto pripravuje spustenie regulácie parkovania – Bratislavský parkovací asistent PAAS v prvých zónach v januári 2022. Ide o Petržalku sever (Dvory 4), Tehelné pole a Krasňany.

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #dopravná situácia #záchytné parkoviská