Rastúce ceny vstupných surovín a ďalšie náklady spolu s nestabilitou spôsobenou pandémiou COVID-19 nútia spoločnosť Nestlé zvýšiť ceny svojich výrobkov. K zvýšeniu príde v nasledujúcich mesiacoch naprieč hlavnými kategóriami. „Súčasná ekonomická situácia nás núti zvyšovať ceny vybraných kategórií výrobkov o 4 až 13 %," informoval v piatok hovorca Nestlé Česko a Slovensko Robert Kičina.
Zvýšené náklady na obstarávanie strategických surovín, logistiky, energií a obalových materiálov je spoločnosť podľa svojich slov schopná kompenzovať z rastu a vnútorných rezerv len čiastočne. Upravené ceny zabezpečia stabilitu výroby a dodávok na pulty slovenských obchodov pri zachovaní vysokej kvality výrobkov.
Čítajte viac Najlacnejšie mäso zdražuje. Hydinári volajú o pomocSpoločnosť čelí nárastu mnohých základných komodít, ktoré používa na výrobu svojich produktov. Nárast týchto cien najviac ovplyvnil segment kávy, pričom cena arabiky a robusty vzrástla o desiatky percent v dôsledku sucha a mrazov v Brazílii a vyšších nákladov na dopravu. Klimatické zmeny viedli tiež k zvýšenému dopytu a následnému nárastu cien pšenice a kukurice, ktoré sú hlavnými zložkami najmä cereálií. „Výrazne vzrástla aj cena olejov, ktoré sa používajú pri výrobe širokej škály potravín. Nedostatok cukru ovplyvnil výrobu čokolády a cukroviniek. Horšia dostupnosť a nárast cien obalových materiálov sa dotkli výrobkov vo všetkých kategóriách," ozrejmil Kičina.
Nestlé je najväčším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Spoločnosť bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajčiarskom Vevey, kde dodnes sídli. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkami Maggi a Carpathia.