Rastúce ceny vstupných surovín a ďalšie náklady spolu s nestabilitou spôsobenou pandémiou COVID-19 nútia spoločnosť Nestlé zvýšiť ceny svojich výrobkov. K zvýšeniu príde v nasledujúcich mesiacoch naprieč hlavnými kategóriami. „Súčasná ekonomická situácia nás núti zvyšovať ceny vybraných kategórií výrobkov o 4 až 13 %," informoval v piatok hovorca Nestlé Česko a Slovensko Robert Kičina.
Zvýšené náklady na obstarávanie strategických surovín, logistiky, energií a obalových materiálov je spoločnosť podľa svojich slov schopná kompenzovať z rastu a vnútorných rezerv len čiastočne. Upravené ceny zabezpečia stabilitu výroby a dodávok na pulty slovenských obchodov pri zachovaní vysokej kvality výrobkov.

Spoločnosť čelí nárastu mnohých základných komodít, ktoré používa na výrobu svojich produktov. Nárast týchto cien najviac ovplyvnil segment kávy, pričom cena arabiky a robusty vzrástla o desiatky percent v dôsledku sucha a mrazov v Brazílii a vyšších nákladov na dopravu. Klimatické zmeny viedli tiež k zvýšenému dopytu a následnému nárastu cien pšenice a kukurice, ktoré sú hlavnými zložkami najmä cereálií. „Výrazne vzrástla aj cena olejov, ktoré sa používajú pri výrobe širokej škály potravín. Nedostatok cukru ovplyvnil výrobu čokolády a cukroviniek. Horšia dostupnosť a nárast cien obalových materiálov sa dotkli výrobkov vo všetkých kategóriách," ozrejmil Kičina.
Nestlé je najväčším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Spoločnosť bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajčiarskom Vevey, kde dodnes sídli. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod značkami Maggi a Carpathia.