„Zhotoviteľ D4/R7 na začiatku týždňa oznámil, že v najbližších dňoch je pripravený postupne odovzdať do užívania väčšinu zostávajúcich úsekov obchvatu D4R7. Z nášho pohľadu je však kľúčové to, ako sa tieto autá rozptýlia v Bratislave, ako sa z novej R7 dostanú na jednotlivé smery a aký to bude mať dopad na vodičov, ktorí sa denne pohybujú po Bratislave," uviedol Vallo na margo postupného otvárania obchvatu.
Čítajte viac Bratislavu čakajú menšie zápchy. Zverejnili dátum otvorenia obchvatuNa štvrtkovom rokovaní so zhotoviteľom D4R7 a Prezídiom policajného zboru SR mesto žiadalo, aby v čase otvorenia nových úsekov R7 bola už hotová aj jej najdôležitejšia časť – mimoúrovňová križovatka Prievoz pod Prístavným mostom, takzvaný rondel. „Práve tu sa má obrovské množstvo vozidiel z novej rýchlostnej cesty rozložiť do bratislavských ulíc a na existujúci obchvat D1," poznamenal Vallo s tým, že táto križovatka stále dokončená nie je a niektoré zjazdy a prepojenia – napríklad odbočenie z D1 od Senca na Bajkalskú ulicu, z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky a priame prepojenie zo Slovnaftskej na Petržalku – stále nefungujú a do avizovaného nedeľného otvorenia obchvatu podľa všetkého ani fungovať nebudú.
Zhotoviteľ už medzičasom informoval, že samotnú R7 nestíha spustiť spolu s novými úsekmi D4, ktoré sa majú spúšťať od nedele. „Naďalej ale platí, že pred skorým otvorením chýbajúcich úsekov R7 navrhujeme uprednostniť skoré dokončenie a otvorenie všetkých vetiev križovatky Prievoz, aby sa Prístavný most a jeho okolie nestalo pre vodičov ešte väčšou nočnou morou, ako je dnes," upozornil primátor s tým, že spustenie nájazdov križovatky už aj tak výrazne mešká, čo spôsobuje všetkým motoristom aj obyvateľom mesta problémy. „Trpí križovatka Bajkalská/Prievozská, ale napríklad aj Prístavná ulica z dôvodu uzavretého nájazdu z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky. Otvorenie obchvatu a napojenie vysokokapacitnej R7 na nedokončený rondel môže situáciu ešte zhoršiť," dodal.
Čítajte viac Obchvat Bratislavy ide do finále. D4R7 otvára Lužný most a zvyšnú časť R7D4R7 Construction a príslušné úrady sa vo štvrtok dohodli, že posledné úseky projektu D4R7 sa budú otvárať postupne, pretože organizácia dopravy v hlavnom meste je náročný proces. „Preto môžeme potvrdiť, že v nedeľu 26. septembra ako prvý otvoríme 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava – Petržalka a Bratislava – Juh (predtým známy ako Ketelec), ktorý zahŕňa Lužný most. Vzápätí pokračujeme viacerými ďalšími úkonmi, ktoré povedú k otvoreniu zostávajúcej časti rýchlostnej cesty R7 medzi križovatkami Bratislava – Nivy a Bratislava – Juh a úseku D4 Bratislava – Jarovce a Bratislava – Petržalka pred záverom prvého októbrového týždňa," uviedol zhotoviteľ.
Ako uviedol na sociálnej sieti minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal, dôvodom otvárania úsekov v niekoľkých fázach je podľa koncesionára zložitosť prípravy dopravného značenia a organizácie dopravy, nakoľko sa budú prepájať nové úseky diaľnice a rýchlostnej cesty s existujúcimi rýchlostnými komunikáciami (D1, D2, D4, R7). Túto nedeľu preto otvorí koncesionár iba časť medzi mimoúrovňovými križovatkami Rusovce a Ketelec (4,3 km), ktorej súčasťou je aj trojkilometrový Lužný most cez Dunaj. „Budúci víkend koncesionár sprístupní verejnosti aj časť D4 medzi mimoúrovňovými križovatkami Jarovce a Rusovce (2,2 km), spájajúci D4 a D2, ako aj časť R7 medzi mimoúrovňovými križovatkami Ketelec a Prievoz (6,5 km), spájajúci R7 a D1. Prvoradá je pritom z môjho pohľadu bezpečnosť cestnej premávky pre všetkých," uviedol minister.