Parlament schválil predmetnú novelu 31. marca. Vizuálny smog predstavuje na Slovensku dlhodobo neriešený problém. Negatívne vplýva na bezpečnosť cestnej premávky, ale do veľkej miery aj na vzhľad slovenských miest, obcí a scenériu krajiny. Pod pojmom vizuálny smog sa chápe umiestňovanie reklamných stavieb, medzi ktoré najčastejšie patria billboardy, bigboardy a iné reklamné zariadenia. Novela nadobudne účinnosť 1. mája.
Reklamné stavby sa budú po novom v rámci stavebného povoľovacieho konania povoľovať len na dobu určitú, a to najviac na tri roky. Súčasná legislatívna úprava dovoľuje povoľovať reklamné stavby aj na dobu neurčitú. Týmto sa zabezpečí, že mestá a obce budú môcť periodicky prehodnocovať umiestňovanie reklamných stavieb na ich územiach. V prípade, že zdôvodnia, že ich množstvo je neúnosné, môžu na túto skutočnosť poukázať pri predlžovaní doby trvania reklamnej stavby v konaní pred stavebným úradom.