Slovenská jahňacina má na pultoch úspech, predalo sa takmer 200 000 kg

Ministerstvu pôdohospodárstva sa pred rokom podarilo úspešne vrátiť na pulty obchodov stopercentnú slovenskú jahňacinu. Teraz projekt vyhodnotilo.

26.03.2021 17:52
Zlaté jahňa, Mičovský
Jahňacina sa už rok predáva aj v sieťach veľkých reťazcov pod spoločnou značkou Zlaté jahňa.
debata (7)

Ministerstvu pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) sa pred rokom podarilo úspešne vrátiť na pulty obchodov 100% slovenskú jahňacinu. Stalo sa tak po intenzívnych rokovaniach ministra pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Jána Mičovského, zástupcov Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku, spracovateľov a obchodníkov. Na salaši v Liptovských Revúcach sa tak po roku stretli predstavitelia tejto myšlienky, aby spotrebiteľom oznámili, že jahňacinu v obchodoch nájdu aj tento rok.

„Som rád, že po roku nášho úsilia môžeme hrdo prehlásiť, že slovenská jahňacina zožala medzi spotrebiteľmi úspech. Za rok sa prostredníctvom obchodných reťazcov predalo zhruba 8 000 jahniat, čo predstavuje takmer 200 000 kg živej váhy. Vieme však, že dopyt bol oveľa vyšší a preto sa v tomto roku pokúsime spotrebiteľom ponuku ešte rozšíriť,“ uviedol Ján Mičovský, minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

„Pred rokom sme oslovili o pomoc každého, koho sme mohli. Spustili sme mediálnu propagáciu jahňaciny a výsledok je neuveriteľný. Práve vďaka tejto propagácií a spolupráci máme aj veľa odoziev od ľudí, ktorí pred rokom vyskúšali jahňacinu po prvýkrát, zachutila im a teraz sa stávajú stálym konzumentom,“ zdôraznila Anna Kovačíková, predsedníčka PD Liptovské Revúce.

Slovenskí spotrebitelia vďaka tejto spolupráci nájdu slovenskú jahňacinu na pultoch obchodných reťazcov pod spoločným označením „Zlaté jahňa – 100% slovenské“.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 7 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Ján Mičovský #jahňacie mäso #jahňa #Mičovský #chovatelia