Logickým prvým kritériom je podľa ministra dopravná intenzita, ale toto kritérium bude zahŕňať aj pripravenosť jednotlivých stavieb. „Ďalším kritériom je istá spoločenská hodnota alebo hodnota stavby, ktorú prinesie spoločnosti. A v neposlednom rade aj financovanie a zdroje financovania. Preto sa do výstavby môžu dostať aj úseky, ktoré sa nejavia ako prioritné z hľadiska dopravnej infraštruktúry,“ uviedol Doležal. Ako doplnil, v prípade, že na projekt bude potrebné vyčerpať eurofondy, tak sa dostane v prioritách vyššie. Priznal však, že nie všetko je hodnota za peniaze, resp. merateľné.
Dvojdňovú konferenciu organizuje Slovenská cestná spoločnosť, ktorá si tento rok pripomína 30 rokov od svojho vzniku. Obsahom odborného podujatia sú aktuálna situácia v cestnom hospodárstve, ako aj o ďalšie plány rozvoja a výstavby cestnej infraštruktúry na Slovensku. Konferencia je zameraná aj na plán a výzvy v cestnom hospodárstve, využívanie eurofondov v cestnej doprave, prevádzku, údržbu a opravu diaľnic a rýchlostných ciest, skúsenosti zhotoviteľov z výstavby prebiehajúcich diaľničných stavieb a dopravu v urbanizovanom prostredí. Slovenská cestná spoločnosť je odborné stavovské občianske združenie fyzických a právnických osôb, ktoré pôsobia v oblasti cestného hospodárstva a staviteľstva na Slovensku.