Súťaž na Tunel Višňové bude podľa ministra dopravy rozdelená na tri časti. „Stavebnú samotné sekundárne ostenie tunela, druhá časť bude zameraná na technológiu tunela a tretia časť na obslužnú budovu diaľničnej prevádzky. Je to síce ambiciózne, ale stále chceme veriť, že do konca roka 2020 budeme mať zhotoviteľa minimálne na stavbu tunela,“ podotkol.
„Úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sme pripravení odovzdať. Ale sám o sebe nedáva prakticky žiadny zmysel, musíme dokončiť privádzač do Žiliny. Podľa posledných informácií veríme, že do konca roka 2020 tento privádzač sprejazdníme,“ uviedol minister dopravy.
Vysvetlil, že úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sprístupnia pre osobnú dopravu a nákladná doprava bude pokračovať v pôvodnom smere. „Minimálne nateraz bude otvorený iba v smere na Žilinu, a nie aj na Rajec. Ale s primátorom Žiliny Petrom Fiabánem sme riešili aj posilnenie takzvaného bajpasu na kruhovom objazde pri Metre. Uvedomujeme si, že to extrémne zaťaží Žilinu. Preto odtiaľ vylučujeme nákladnú dopravu a posilňujeme práve kruhový objazd,“ dodal Doležal.
Doležal: Hĺbkový audit v NDS preverí diaľničné stavby
V Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa uskutoční hĺbkový audit. Preverí 2,5-násobné predraženie stavby diaľničného privádzača Lietavská Lúčka, ale aj ďalšie diaľničné stavby. Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina) to oznámil vo štvrtok na brífingu pred tunelom Višňové.
„Som rozhorčený, že to financuje NDS z vlastných zdrojov. To je pre mňa absolútne neakceptovateľné. Preto bude po dohode s generálnym riaditeľom hĺbkový audit v NDS, aby sa takéto situácie neopakovali. Nemáme záujem nič skrývať. Chcem dať aj verejný prísľub, že budeme veľmi otvorení v komunikácii. Popíšeme skutočný stav, hneď ako sa oboznámime s výsledkami auditu,“ povedal minister dopravy.
Generálny riaditeľ NDS Juraj Tlapa zdôraznil, že sa ešte nestretol so stavbou, ktorá by bola na konci 2,5-krát drahšia ako na začiatku. „Ide skutočne o hĺbkový audit, nielen stavieb, čo sme videli. Lebo počúvam, že aj na iných sú problémy. A budeme sa pýtať, zrejme aj našich predchodcov konkrétne, kto bol za čo zodpovedný,“ dodal Tlapa.