Upozornil, že akcia „Suchý február“ predstavuje stále závažnejší problém pre predajcov alkoholu, a to či už ide o hostince alebo hypermarkety. Zvlášť hostince, najmä tie dedinské, sú od vlaňajška postihnuté rastom dane z pridanej hodnoty (DPH) z čapovaného piva.
Priblížil, že vlani sa akcie „Suchý február“ aktívne zúčastnilo doteraz rekordných 17 % dospelej populácie ČR, kým v roku 2023 to bolo len 13 %. Po predošlej stagnácii sa tak podľa neho obnovil rast popularity akcie. Už v rokoch 2017 až 2022 jej obľuba výrazne narastala, postupne z počiatočnej úrovne 3 % zapojenej dospelej populácie.
Podľa správy Alkofakta 2020 časť účastníkov podľa Kovandu zachováva „Suchý február“ aj v marci, apríli či máji. V máji sa alkoholu nedotkne 12 % účastníkov akcie, čo zodpovedá 205 000 osobám. Ešte viac ľudí zrejme vydrží alkohol nekonzumovať ani v marci ani v apríli.
Kovanda dodal, že radovať sa z akcie „Suchý február“ môžu predajcovia stále populárnejších domácich limonád a ďalších nealkoholických nápojov. Tým tržby vďaka akcii naopak rastú, lebo časť konzumentov si namiesto alkoholického kúpi nelko nápoj.
