„Odmietame antikampaň Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO), ktorá zavádza a klame o nedostatočnosti slovenských výrobných kapacít na chlieb a pečivo a nutnosti dovážania pekárenských výrobkov z Belgicka, Nemecka či Poľska," uviedol Milan Lapšanský, predseda predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC). Dodal, že závod Minit je schopný vyrobiť mesačne 3 000 ton chleba a pečiva a má moderný sklad s kapacitou 9 000 paletových miest.
SZPCC informovalo, že zahraničné obchodné reťazce ročne dovážajú na Slovensko 5 500 kamiónov pekárskych výrobkov, čo zvyšuje uhlíkovú stopu a obchodné saldo krajiny o 160 mil. eur. Lapšanský zdôraznil, že dovezené výrobky by pritom vedeli vyrobiť domáci pekári, čím by sa pridaná hodnota vytvárala na Slovensku.

Generálny riaditeľ spoločnosti Minit Ladislav Ambrovics potvrdil, že ich spoločnosť má voľné kapacity na pokrytie domáceho dopytu a je konkurencieschopná voči zahraničnej produkcii. SZPCC preto plánuje diskutovať s rezortom pôdohospodárstva o znižovaní obchodného salda. „Jednou z našich iniciatív je zaviesť povinnosť označovať krajinu pôvodu pekárskych výrobkov na cenovkách, aby spotrebitelia vedeli, či pečivo pochádza z blízka, alebo precestovalo pol Európy,“ uzavrel Lapšanský.
Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov združuje výrobcov z celého Slovenska. Má viac ako 520 členov od SZČO až po veľké pekárne vo všetkých regiónoch Slovenska. Členovia zväzu každodenne zabezpečujú väčšinu spotreby chleba, pečiva, cukrárskych výrobkov i cestovín Sloveniek i Slovákov a zamestnávajú viac ako 12 200 pracovníkov.