Krajčovič ďalej poukázal na fakt, že slovenské pekárske výrobky sú v priemere drahšie ako tie zo zahraničia, preto je potrebné podporovať konkurenčné prostredie. To prináša finančné benefity najmä spotrebiteľom na Slovensku.
Krajčovič doplnil, že dopekané pečivo navyše často obsahuje menej konzervantov a stabilizátorov, pretože mráz pôsobí ako prirodzený konzervant a pečivo sa dopeká priamo na predajni. Tento spôsob zabezpečuje jeho čerstvosť viac než výrobky, ktoré musia čakať v pekárni po dopečení a následne sa distribuujú do obchodov. „Dopekané pečivo je ľahšie manažovateľné podľa dennej spotreby priamo na prevádzke, čo znižuje aj plytvanie s potravinami, na rozdiel od veľkých závozov z priemyselných pekární, kedy nie je možné reagovať na konkrétny dopyt na predajni,“ dodal na záver predseda SAMO.
Milan Lapšanský, predseda predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov (SZPCC) včera (13. januára) vyhlásil, že slovenskí spotrebitelia často nevedia, že konzumujú pečivo z krajín ako Belgicko, Nemecko či Poľsko, pretože sa na pultoch predajní neuvádza krajina pôvodu. „Slovenské pekárne by pritom hravo zvládli dovážaný objem, predstavujúci cez 55-tisíc ton produktov, vyrobiť a dodať slovenským spotrebiteľom,“ uviedol Lapšanský.

Predseda SZPCC upozornil, že slovenskí výrobcovia majú dostatočné kapacity a dokonca exportujú pečivo do krajín s väčším obratom. „Reťazce odmietaním slovenskej produkcie nepochopiteľne spôsobujú nielen zvyšovanie salda zahraničného obchodu s potravinami, ale produkujú aj obrovské množstvá emisií oxidu uhličitého úplne zbytočne,“ tvrdí predseda SZPCC a dodáva, že táto skutočnosť sa často prehliada v zelených správach reťazcov. SZPCC plánuje diskutovať s predstaviteľmi štátu o potrebe jasného označenia pôvodu výrobkov na pultoch, aby spotrebitelia boli informovaní o pôvode pečiva, ktoré kupujú.
SAMO združuje najväčšie maloobchodné a veľkoobchodné spoločnosti na Slovensku, ktoré zamestnávajú viac ako 30-tisíc ľudí. Združenie vzniklo z iniciatívy spoločností Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, ktoré sú jeho zakladajúcimi členmi, ku ktorým neskôr pribudli spoločnosti dm drogerie markt, Terno real estate a Dr. Max.