„V súčasnej situácii už nie je možné vylúčiť zatváranie závodov na výrobu vozidiel a komponentov,“ uviedlo predstavenstvo vo vyhlásení. Ani súčasný systém znižovania pracovných miest prostredníctvom skoršieho odchodu do dôchodku a ponuky odstupného už podľa vedenia nepostačuje na dosiahnutie plánovaných úspor.
Čítajte viac Kaliňák o šetrení: Potvrdil nové dane, na stole je 30 opatrení„Reorganizácia založená len na demografickom vývoji nepostačuje na dosiahnutie štrukturálnych zmien potrebných v krátkodobom horizonte na zvýšenie konkurencieschopnosti. V tejto súvislosti sa spoločnosť cíti byť prinútená zrušiť program garancie pracovných miest, ktorý platí od roku 1994,“ uvádza sa ďalej vo vyhlásení.
Financial Timespíše, že takto uvažuje prvýkrát vo svojej 87-ročnej histórii.
Hlavná značka Volkswagen už roky zápasí s vysokými nákladmi a z hľadiska výnosov výrazne zaostáva za inými značkami koncernu, ako sú Škoda, Seat a Audi. Koncern minulý rok v decembri zverejnil úsporný program, vďaka ktorému by sa mali náklady vo vlajkovej značke do roku 2026 znížiť až o 10 miliárd eur. Realizácia plánu v dôsledku slabého predaja viazne.
Agentúra DPA minulý týždeň citovala zdroje oboznámené s problematikou, podľa ktorých do splnenia cieľa úspor na rok 2024 chýbajú 2 až 3 miliardy eur. Spoločnosť pritom v čase prezentácie plánu tvrdila, že úspory vo výške 4 miliardy eur by sa mali prejaviť už v tomto roku.