Informovali o tom Hospodárske noviny.
O ďalších podrobnostiach sa má rozhodnúť v septembri. Automobilka sa ale rozhoduje medzi viacerými krajinami, zvažuje vstup napríklad do Španielska, Maďarska či Česka. Vyrábala by tu elektromobily.
Čítajte viac Ruská ropa od Lukoilu stále na Slovensko netečie. Maďari hovoria o ohrození bezpečnosti, Blanár s Ficom útočia na KyjevNa Slovensku máme dokopy päť automobiliek – bratislavský Volkswagen, žilinskú Kiu, nitriansky Jaguar Land Rover, trnavský Stellantis a košické ešte len chystajúce sa Volvo.
Informácie o novej automobilke, respektíve to, že čínska spoločnosť SAIC, ktorú kontroluje štát, hľadá vhodnú krajinu na svoju novú automobilku kolovali v kuloároch už dlhšie. Hovorilo sa aj o čínskej jednotke na trhu – BYD – ktorá sa ale nedávno rozhodla zainvestovať v Maďarsku. Ide o najväčšiu automobilku na čínskom trhu, pričom jej autá už začínajú prenikať aj do Európy.
O jej príchode môže rozhodnúť aj výška stimulov od vlády. Ak by sa investícia naozaj zrealizovala, ešte viac by utvrdila postavenie Slovenska ako automobilovej veľmoci. V súčasnosti produkujeme zhruba 1,3 milióna áut za rok. S Volvom to bude ešte viac a s prípadnou výrobou od SAICu by to bolo zase oveľa viac.
Výhodou novej továrne v Európe by bolo, že by sa vyhla novým clám, ktoré iba nedávno ohlásila Európska únia na autá vyrábané v Číne.