Informovali o tom Hospodárske noviny.
O ďalších podrobnostiach sa má rozhodnúť v septembri. Automobilka sa ale rozhoduje medzi viacerými krajinami, zvažuje vstup napríklad do Španielska, Maďarska či Česka. Vyrábala by tu elektromobily.

Na Slovensku máme dokopy päť automobiliek – bratislavský Volkswagen, žilinskú Kiu, nitriansky Jaguar Land Rover, trnavský Stellantis a košické ešte len chystajúce sa Volvo.
Informácie o novej automobilke, respektíve to, že čínska spoločnosť SAIC, ktorú kontroluje štát, hľadá vhodnú krajinu na svoju novú automobilku kolovali v kuloároch už dlhšie. Hovorilo sa aj o čínskej jednotke na trhu – BYD – ktorá sa ale nedávno rozhodla zainvestovať v Maďarsku. Ide o najväčšiu automobilku na čínskom trhu, pričom jej autá už začínajú prenikať aj do Európy.
O jej príchode môže rozhodnúť aj výška stimulov od vlády. Ak by sa investícia naozaj zrealizovala, ešte viac by utvrdila postavenie Slovenska ako automobilovej veľmoci. V súčasnosti produkujeme zhruba 1,3 milióna áut za rok. S Volvom to bude ešte viac a s prípadnou výrobou od SAICu by to bolo zase oveľa viac.
Výhodou novej továrne v Európe by bolo, že by sa vyhla novým clám, ktoré iba nedávno ohlásila Európska únia na autá vyrábané v Číne.