V dôsledku súčasnej situácie diskutujú automotive topmanažéri o projektoch spoločného vývoja, zdieľania zdrojov a združovania podnikov naprieč Európou. Najbližšie mesiace budú pritom podľa agentúry pre celý sektor kľúčové.
Namiesto toho, aby elektrické autá naďalej vytláčali z trhu vozidlá so spaľovacím pohonom, ich predaj by mal rásť najpomalším tempom za posledných päť rokov. Neočakávané spomalenie dynamiky pritom zosilňuje konkurenčný tlak.
Čítajte viac Nahnevaný farmár z protestov opisuje, aký vidí rozdiel medzi komunizmom a BruselomV roku 2025 nadobudnú v Európskej únii účinnosť prísnejšie pravidlá týkajúce sa emisií, čo znamená, že výrobcovia budú musieť predávať viac áut na batériový pohon alebo čeliť vysokým pokutám. Ako pripomína Boomberg, kým teda neustále rastie tlak na európskych výrobcov v súvislosti s predajom elektromobilov, do celého procesu vstupujú čínski výrobcovia podporovaní štátom s modelmi, ktoré sú často lepšie a lacnejšie.
„Ak Európania neprídu s fungujúcim plánom B, riskujú zemetrasenie v priemysle, ktorý zamestnáva približne 13 miliónov ľudí a tvorí 7 % ekonomiky Európskej únie," konštatuje agentúra. Pokiaľ sa im nepodarí dostať stratégie späť na správnu cestu, európski výrobcovia riskujú ďalšie zaostávanie.