Ich flotila zahraničných dopravných lietadiel tak postupne chátra. Odborníci upozorňujú že aerolínie jednotlivé diely ani lietadlá vlastnou výrobou nahradiť nevedia. O viacerých prípadoch meškania letov pre nefunkčné stroje píše český spravodajský portál iDnes.
Napríklad ruská letecká spoločnosť Red Wings si musela od konkurencie zaobstarať náhradné lietadlo, aby bola schopná dopraviť cestujúcich na leteckej linke z Jekaterinburgu do tureckej Antalye a späť. Hneď dva jej stroje Boeing 777 dostali poruchu. Z Turecka mali cestujúci vzletieť v sobotu, pre poruchu stroja a náhradnému lietadlu čakali na letisku viac ako dva dni.

Nie je to jediná ruská letecká spoločnosť, čo sa s podobnými problémami od začiatku ruskej agresie na Ukrajine stretáva. Z technických dôvodov meškala o osem hodín svoj pravidelný let z Čeľabinsku do Petrohradu 4. augusta napríklad aj ruská nízkonákladová spoločnosť Smartavia. Dňa 11. júla rovnaký dôvod uviedla spoločnosť S7 Airlines, ktorej let z Omsku do Moskvy so 188 cestujúcimi bol oneskorený o viac ako 7 hodín.
Lietadlá však často lietajú aj s poruchami. Nezávislý portál Proekt už v minulosti informoval o tom, že leteckí dopravcovia od jari 2022 vyžadujú, aby palubný personál zistené poruchy zaznamenával do letových denníkov. Vedenie aerolínií však zároveň pilotom odporúča, aby nad poruchami privierali oči.