Superlacné reťazce sa pobijú o slovenský trh. Po sieti Action k nám môže doraziť známy nemecký diskont

Rýchlorastúci diskont Woolworth vníma náš trh ako zaujímavý. V expenzných plánoch spoločnosti je preto zahrnuté aj Slovensko.

16.05.2023 05:00
Action, diskontný reťazec, obchod, predaj,... Foto:
Diskont, nákup, ilustračný obrázok.
debata (21)

Po poľskom reťazci Biedronka či v Európe najrýchlejšie rýchlorastúcom holandskom diskonte Action sa po slovenskom trhu obzerá aj ďalší hráč. Podľa informácií Hospodárskych novín by na Slovensko mohla prísť superlacná diskontná sieť Woolworth z Nemecka.

Podobne ako v prípade reťazca Action aj Woolworth sa sústredí najmä na oblečenie, rôznorodé doplnky do domácnosti či drogériu. Ponukou sortimentu sa tak najviac podobá na reťazec Pepco, ktorý už Slováci dôverne poznajú, či spomínaný Action. Hospodárske noviny približujú, že reťazec má v Nemecku už stovky predajní a aktuálne sa plánuje zamerať aj na región strednej Európy.

Action, diskontný reťazec, obchod, predaj, zákazník, Čítajte viac Nový lacný reťazec ukázal akciovú ponuku. Nakúpite desiatky produktov za smiešne ceny

V regióne boli zatiaľ najbližšie pri našich hraniciach otvorené diskontné predajne u našich severných susedov. Woolworth by však po Poľsku mohol zakotviť aj u nás. „Aj slovenský trh vnímame ako zaujímavý a s vysokým potenciálom. Slovensko preto zohráva reálnu úlohu v plánovaní našej expanzie,“ povedal novinám Roland Rissel z komunikačného oddelenia spoločnosti.

Napriek tomu, že Rissel zatiaľ príchod diskontu na Slovensko nepotvrdil, nemecká spoločnosť vníma podľa jeho slov našu krajinu ako atraktívny trh. Reťazec má totiž veľké plány. V strednodobom horizonte by chcel v Európe otvoriť sieť s piatimi tisíckami prevádzok.

Biedronka by mohla konkurovať najmä výrobkami od poľských dodávateľov. O zámere spoločnosti informoval ako prvý Denník E na základe správ z poľského webu Pulz Biznesu či talianskeho webu Italianfood news.

Kedy otvorí svoju prvú predajňu, zatiaľ jasné nie je. U severných susedov je najväčší predajca potravín, má až 3 300 predajní a 70-tisíc zamestnancov a je známy svojimi nízkymi cenami. V Poľsku je jej najväčší konkurent reťazec Lidl.

U severných susedov má osemnásobne vyššie tržby ako najväčšie slovenské predajné siete. Obchodnú sieť vlastní portugalská podnikateľská skupina Jeronimo Martins. V Poľsku má tržba okolo 12 miliárd eur, na Slovensku majú najväčšie reťazce tržby jeden a pol miliardy eur.

Biedronka. Čítajte viac Na Slovensko mieri veľký poľský reťazec s lacnými potravinami. Môže stlačiť ich ceny dole

Holandský Action zase predáva tovar všetkého druhu. Pre Action nie je Slovensko úplne novým prostredím. Reťazec v roku 2021 uviedol do prevádzky distribučné centrum s rozlohou 50-tisíc štvorcových metrov neďaleko Bratislavy. Odtiaľ zásobuje svoje rakúske a nemecké predajne, ku ktorým sa teraz pridáva aj slovenská.

Action tvrdí, že sa chce odlíšiť najmä v častom vymieňaní ponuky. 30 percent výrobkov je stálych a ďalších 70 percent, teda asi druhov 150 produktov, sa pravidelne obmieňa. To by malo vyvolať v zákazníkovi pocit prekvapenia. Pri každej návšteve by ho mal vždy zaujať iný výrobok. Tovar dopĺňajú priemerne štyrikrát za týždeň, povedal pri otváraní prvej predajne riaditeľ Action pre Slovensko a Česko Petr Juliš.

© Autorské práva vyhradené

21 debata chyba
Viac na túto tému: #Action #diskont #Biedronka #Woolworth