Návrat do sovietskej éry, Rusi obnovujú výrobu retro bicykla. Snom každého bolo mať ho, tvrdí výrobca

Boli obľúbené pre svoj skladací dizajn a osobitnému červenému rámu. Reč je o bicykloch s názvom Kama, ktoré sa masovo vyrábali v Sovietskom zväze a svojej popularite sa tešili hlavne v 70. a 80. rokoch minulého storočia.

23.02.2023 15:05
Kama Foto:
debata (21)

Teraz sa ruská automobilka Forward rozhodla značku Kama obnoviť. Uviedla na trh model, ktorý sa na svojho sovietskeho predchodcu podobá.

Po obnovení výroby automobilovej značky Moskvič je to ďalší z ruských produktov, ktoré krajina začala ponúkať po uvalení západných sankcií v reakcii na ruskú agresiu na Ukrajine.

Shareo, Boris Lacika, Čítajte viac Máte v garáži nevyužité veci? Ponúknite ich druhým a zarábajte, umožní to nová služba

Nemal ho každý

Bicykle Kama sa pôvodne vyrábali v sovietskom závode v ruskom meste Perm. Nachádza sa na rovnomennej rieke Kama na úpätí pohoria Ural. Po rozpade Sovietskeho zväzu v roku 1991 sa model prestal vyrábať.

„Nie každý ho mal, ale snom každého bolo mať ho,“ povedal agentúre Reuters obchodný riaditeľ spoločnosti Forward Alexej Bojaryšnikov. V minulosti bol aj napriek vysokej cene veľmi žiadaný. Jeho cena bola 98 rubľov, čo bola skoro polovica priemernej sovietskej mzdy v 80. rokoch minulého storočia. Šéf firmy dodal, že v tom čase nebol veľký výber bicyklov. „Tento bicykel bol najobľúbenejší a najzaujímavej­ší,“ dodal.

Nový model bude stáť asi 10-tisíc rubľov (126 eur) a bude vyrobený z dielov pochádzajúcich z Ruska ako aj zo zahraničia. Podľa spoločnosti výrobu ruských bicyklov sťažili sankcie. „U niektorých modelov nás sankcie veľmi zasiahli,“ povedal Bojaryšnikov. V prípade modelu Kama bol problém napríklad s farbou. „Používali sme fínsku farbu, ale teraz musíme prejsť na inú,“ opisuje situáciu.

Z Renaultu je Moskvič

Západné sankcie a následný exodus zahraničných firiem z Ruska prinútili Moskvu prestať sa spoliehať na zahraničné dovozy a presmerovať sa na vlastné značky a tovar. Desiatky západných produktov boli nahradené domácimi ekvivalentmi.

Reinkarnovala sa aj automobilová značka Moskvič. Oživenie zaniknutej automobilovej značky inicioval odchod Renaultu z ruského automobilového trhu kvôli ruskej invázii na Ukrajinu.

Znovuzrodená značka Moskvič spustila výrobu v polovici novembra a 21. decembra aj predaj. Bola to veľká sláva, keď 23. novembra spustila reinkarnovaná ruská značka Moskvič v znárodnenej fabrike Renaultu výrobu čínskych modelov JAC JS4 s vlastným logom. Do konca roka zmontovali z dovezených komponentov celkovo 600 vozidiel Moskvič 3 z toho 400 so spaľovacím motorom a 200 elektrických.

Moskvič má svoje korene vo vozidlách, ktoré sú považované za jedny z prvých sovietskych automobilov z 20. a 30. rokov minulého storočia. Po druhej svetovej vojne začala spoločnosť vyrábať autá pod názvom Moskvič, čo znamená Moskovčan alebo obyvateľov Moskvy. Podľa analytickej agentúry Autostat je teraz v Rusku stále registrovaných približne 200 tisíc Moskvičov, píšu České noviny.

© Autorské práva vyhradené

21 debata chyba
Viac na túto tému: #bicykel #Rusko #sankcie