Estónsky startup Bolt vlani na Slovensku spustil službu Bolt Market, ktorú zákazníci využívali prostredníctvom aplikácie. Necelý rok od spustenia firma ohlásila, že s touto službou končí. V aplikácii Boltu tak už zákazník túto službu bude hľadať márne.
Jej hlavnou výhodou bolo super rýchle doručenie tovaru. Zákazník si v aplikácii vo virtuálnom obchodnom dome vybral sortiment a za 15 minút ho mohol mať hneď k dispozícii. O rozvoz sa starali partnerskí kuriéri.

Koniec po necelom roku
„V súčasnosti sme sa rozhodli, že z obchodných dôvodov nebudeme pokračovať v prevádzke Bolt Marketu v Slovenskej republike a budeme sa sústrediť na doručovanie hotových jedál,“ odpísalo na otázky denníka Pravda tlačové oddelenie.
Spoločnosť však nevylučuje, že v budúcnosti by sa mohla s touto službou opätovne vrátiť. V praxi to znamená, že zákazníci Boltu si posledné objednávky na doručenie potravín prostredníctvom aplikácie Bolt Food mohli zadať do 7. 9. 2022.
Bolt Market vyzeral v aplikácii ako online trhovisko, z ktorého si užívateľ mohol objednať kliknutím na ikonu požadovaného tovaru, pričom sa mu v aplikácii ukázal aj odhadovaný čas doručenia objednávky.
Estónska spoločnosť ponúkala časť sortimentu s výraznými zľavami, čo zákazníkov povzbudzovalo v masívnom nakupovaní tovarov v zľavách. Neskôr firma obmedzila takýto nákup len na pár kusov. Čo presne zlomilo väz tejto službe spoločnosť nechcela konkretizovať. Bolt bude na Slovensku aj naďalej ponúkať rozvoz jedla a služieb v mobilite vrátane odvozu autom, zdieľania automobilov a požičovní kolobežiek.
Konkurencia pokračuje
Bolt nebola jediná spoločnosť, ktorá chcela na Slovensku s rýchlym dovozom potravín preraziť. Nový koncept virtuálneho domu vo vrecku buduje aj fínska spoločnosť Wolt. Ten budú mať vďaka platforme Wolt zákazníci po ruke a môžu si vybrať z ponuky tovaru, či už ide o nákup potravín, drogérie, kvetov alebo napríklad aj elektroniky. V súčasnosti Wolt Market pokrýva už väčšinu Bratislavy a Košíc a z dlhodobého hľadiska sa plánuje postupne dostať do každého krajského mesta či väčšieho okresného mesta na Slovensku.
Nákup tovarov ponúka aj spoločnosť Foodpanda. V rámci svojich služieb ponúka Slovákom donášku jedla z reštaurácií, ale aj čoraz obľúbenejšiu donášku nákupu rôznych tovarov, a to z vlastných pandamarketov, ako aj zo siete partnerských prevádzok Tesco expres, Žabka, Hiva.
Záujem o okamžitú donášku potravín, tzv. q-commerce sa výraznejšie zvýšil počas pandémie koronavírusu a význam služby sa môže dlhodobo zvyšovať. Zákazníci očakávajú dovoz tovaru prakticky okamžite, vrátane potravín. Očakáva sa, že podiel q-commerce v predaji potravín sa v niektorých krajinách Európy do roku 2030 zvýši až na 30 percent z celého objemu nákupov potravín.