Estónska spoločnosť na Slovensku s biznisom narazila. Končí s rýchlym rozvozom nákupov cez Bolt Market

Mala to byť revolúcia v retailovom segmente. Objednáte si potraviny a behom pár minút ich vám kuriér prinesie priamo pred dvere.

09.09.2022 13:30
Bolt Foto:
debata (3)

Estónsky startup Bolt vlani na Slovensku spustil službu Bolt Market, ktorú zákazníci využívali prostredníctvom aplikácie. Necelý rok od spustenia firma ohlásila, že s touto službou končí. V aplikácii Boltu tak už zákazník túto službu bude hľadať márne.

Jej hlavnou výhodou bolo super rýchle doručenie tovaru. Zákazník si v aplikácii vo virtuálnom obchodnom dome vybral sortiment a za 15 minút ho mohol mať hneď k dispozícii. O rozvoz sa starali partnerskí kuriéri.

Wolt Čítajte viac Wolt ruší províziu za osobný odber a rozdá zľavy v hodnote 33 tisíc eur. Chce pomôcť zmietanému gastrosektoru

Koniec po necelom roku

„V súčasnosti sme sa rozhodli, že z obchodných dôvodov nebudeme pokračovať v prevádzke Bolt Marketu v Slovenskej republike a budeme sa sústrediť na doručovanie hotových jedál,“ odpísalo na otázky denníka Pravda tlačové oddelenie.

Spoločnosť však nevylučuje, že v budúcnosti by sa mohla s touto službou opätovne vrátiť. V praxi to znamená, že zákazníci Boltu si posledné objednávky na doručenie potravín prostredníctvom aplikácie Bolt Food mohli zadať do 7. 9. 2022.

Bolt Market vyzeral v aplikácii ako online trhovisko, z ktorého si užívateľ mohol objednať kliknutím na ikonu požadovaného tovaru, pričom sa mu v aplikácii ukázal aj odhadovaný čas doručenia objednávky.

Estónska spoločnosť ponúkala časť sortimentu s výraznými zľavami, čo zákazníkov povzbudzovalo v masívnom nakupovaní tovarov v zľavách. Neskôr firma obmedzila takýto nákup len na pár kusov. Čo presne zlomilo väz tejto službe spoločnosť nechcela konkretizovať. Bolt bude na Slovensku aj naďalej ponúkať rozvoz jedla a služieb v mobilite vrátane odvozu autom, zdieľania automobilov a požičovní kolobežiek.

Konkurencia pokračuje

Bolt nebola jediná spoločnosť, ktorá chcela na Slovensku s rýchlym dovozom potravín preraziť. Nový koncept virtuálneho domu vo vrecku buduje aj fínska spoločnosť Wolt. Ten budú mať vďaka platforme Wolt zákazníci po ruke a môžu si vybrať z ponuky tovaru, či už ide o nákup potravín, drogérie, kvetov alebo napríklad aj elektroniky. V súčasnosti Wolt Market pokrýva už väčšinu Bratislavy a Košíc a z dlhodobého hľadiska sa plánuje postupne dostať do každého krajského mesta či väčšieho okresného mesta na Slovensku.

Nákup tovarov ponúka aj spoločnosť Foodpanda. V rámci svojich služieb ponúka Slovákom donášku jedla z reštaurácií, ale aj čoraz obľúbenejšiu donášku nákupu rôznych tovarov, a to z vlastných pandamarketov, ako aj zo siete partnerských prevádzok Tesco expres, Žabka, Hiva.

Záujem o okamžitú donášku potravín, tzv. q-commerce sa výraznejšie zvýšil počas pandémie koronavírusu a význam služby sa môže dlhodobo zvyšovať. Zákazníci očakávajú dovoz tovaru prakticky okamžite, vrátane potravín. Očakáva sa, že podiel q-commerce v predaji potravín sa v niektorých krajinách Európy do roku 2030 zvýši až na 30 percent z celého objemu nákupov potravín.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny #bolt #donáška #Wolt