Fíni budujú na Slovensku najväčší obchodný dom. Bude ho mať každý vo vrecku

Zákazníci inklinujú k okamžitej donáške a nechcú na svoje objednávky dlho čakať.

08.09.2022 13:32
Wolt Foto:
debata (1)

Fínsky startup Wolt funguje na Slovensku už tri roky, okrem donášky jedla buduje nový koncept „obchodného domu vo vrecku“. Zákazníci inklinujú k okamžitej donáške a nechcú na svoje objednávky dlho čakať. V oblasti okamžitej donášky chce byť Wolt jednotkou na slovenskom trhu, svojim servisom pokrýva takmer 30 percent celkovej slovenskej populácie. Počas roka 2022 sa rozšíril do 22 miest Slovenska a do konca roka plánuje pridať ďalších 15 miest. Informovali o tom na tlačovej besede predstavitelia spoločnosti Wolt Slovensko.

„Dnes už Wolt nie je len o donáške jedla. V aplikácii zákazník nájde 15 percent partnerov z oblasti retailu a tento podiel sa bude zväčšovať. Virtuálny obchodný dom majú zákazníci vďaka platforme Wolt prakticky kedykoľvek po ruke a môžu si sami vybrať z pestrej ponuky tovaru, či už ide o nákup potravín, drogérie, kvetov alebo napríklad aj elektroniky. Najväčší podiel po jedle tvoria objednávky potravín – na tento segment sa dnes Wolt najviac sústredí. Okrem sesterského Wolt Marketu spolupracujeme aj s partnermi ako sú Tesco, Billa či Coop Jednota,“ uvádza generálny riaditeľ Wolt Slovensko Tomáš Beniak.

Wolt Čítajte viac Wolt ruší províziu za osobný odber a rozdá zľavy v hodnote 33 tisíc eur. Chce pomôcť zmietanému gastrosektoru

Záujem o okamžitú donášku potravín, tzv. q-commerce sa veľmi zvýšil počas pandémie a jej význam sa bude zvyšovať. Zákazníci očakávajú dovoz tovaru prakticky okamžite, vrátane potravín. Očakáva sa, že podiel q-commerce v predaji potravín sa v niektorých krajinách Európy do roku 2030 zvýši až na 30 percent z celého objemu nákupov potravín, uviedla generálna riaditeľka Wolt Market ČR a SR Jana Trnovská.

Pri rýchlej objednávke potravín oceňujú zákazníci najmä úsporu času a komfort objednávky. „Racionalizácia, ktorú na trhu vidíme, nie je šokujúca. Kľúčom k úspechu je v prvom rade kvalitná stratégia založená na číslach a pochopení kam trh smeruje nielen teraz, ale dlhodobo. V druhom rade je to priam posadnutosť efektívnym nastavením a kontinuálnym zlepšovaním procesov,” dodáva Jana Trnovská.

Dnes Wolt Market pokrýva už väčšinu Bratislavy a Košíc a plánuje sa postupne dostať do každého krajského mesta či väčšieho okresného mesta na Slovensku. Aby mohla spoločnosť expandovať aj do menších miest, začala v nich ponúkať službu Vlastné doručenie. Okrem toho začínajú so službou pre firmy, Wolt pre firmy, v rámci ktorej môžu spoločnosti využiť objednávanie cez Wolt na faktúru. Čoskoro plánuje Wolt spustiť aj službu Wolt Drive, v rámci ktorej môžu firmy alebo e-shopy využiť pre svojich zákazníkov len službu expresnej donášky cez partnerských kuriérov Woltu.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Potraviny #tovar #donáška #Wolt