Pokračovanie článku: Krízové scenáre: trojdňová zmena, noc na samotke či covid koordinátor. Čo robia firmy proti omikronu?

Krízové scenáre majú pripravené aj vodári, bez ktorých by domácnostiam z potrubia len ťažko tiekla pitná voda. Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS) minulý týždeň evidovala 19 zamestnancov s pozitívnym testom a 19 zamestnancov, ktorí sú karanténe. Aj napriek tomu BVS so skoro 1 200 zamestnancami plnohodnotne funguje aj ďalej. V maximálnom preventívnom režime sú totiž už od septembra minulého roka viaceré úseky. Napríklad na kritických úsekoch výroby vody, prevádzky kanalizácií či čistiarní odpadových vôd. Od decembra sa k nim pridali aj všetky administratívne kapacity.

„BVS má pripravené viaceré krízové scenáre, ale už teraz pracujú naši zamestnanci vo výrobe v oddelených tímoch, ktorých počet sa zmenou organizácie práce na kritických úsekoch zväčšil, čím sa zvýšila bezpečnosť výroby,“ vysvetľuje pre Pravdu riaditeľ komunikácie BVS Peter Podstupka.

Špeciálnu pozornosť vodári venujú dispečingu, ktorý riadi celý proces výroby a distribúcie vody ako aj prevádzky kanalizačného systému. Na pracovisku rotujú v trojdňových cykloch, čo ich má uchrániť pred koronavírusom. BVS im zabezpečuje okrem priestorov na oddych a nocľah aj stravu priamo v ich uzavretom trakte. „Dispečeri sú navyše testovaní vždy pri vstupe na pracovisko, teda výrazne nad rámec dnes platných pravidiel,“ dodáva Podstupka.

Svoj vlastný krízový plán má aj spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu Bratislava (OLO). Zatiaľ masívny výpadok zamestnancov nezaznamenali a vykonávajú svoju činnosť v štandardnom režime tak, aby bol zabezpečený odvoz odpadu. Manažérka externej komunikácie spoločnosti Zuzana Balková zdôrazňuje, že zamestnanci sú kontrolovaní, aby krízový plán dodržiavali. „V spoločnosti sme zaviedli aj covid manuál a máme covid koordinátora, ktorý sleduje zaočkovanosť zamestnancov a testovanie nezaočkovaných zamestnancov,“ tvrdí Balková.

Zaistiť treba nahraditeľnosť kolegov

V telekomunikačnej spoločnosti Telekom zatiaľ pociťujú výpadky v dôsledku omikronu v minimálnej miere. Podľa hovorcu spoločnosti Michala Koreca museli zavrieť len jednu predajňu, call centrá sú plne funkčné, technici pracujú v teréne a aj podporné funkcie sú v plnom nasadení. Aj napriek tomu však zrealizovali špeciálne kroky, ktoré im majú pomôcť zvládnuť aktuálnu vlnu pandémie. Rozhodli sa pre prácu v menších tímoch či prácu z domu. „Viac ako tri štvrtiny pracovníkov call centier pracujú z domova, aby sme limitovali stretávanie v „open space“ priestoroch, a aj viaceré tímy fungujú v skupinách, aby sme zaistili nahraditeľnosť kolegov,“ vysvetľuje Korec.

Obmedzenie služobných ciest len na minimum, práca z domu a presunutie školení, stretnutí a rokovaní do on-line sveta. Tak by sa dali opísať kroky na zamedzenie šíreniu koronavírusu v Stredoslovenskej energetike (SSE). „SSE nerealizuje špeciálne kroky kvôli možnému zvýšenému počtu infikovaných. Spoločnosť zaviedla od začiatku pandémie prísne pravidlá, ktoré sú v platnosti stále,“ opisuje situáciu hovorkyňa spoločnosti Michaela Krivá. Okrem nevyhnutného nosenia rúšok, dezinfekcie rúk a dodržiavania odstupov umožnila SSE svojim zamestnancom, pokiaľ im to druh práce dovoľuje, prácu z domu. Spoločnosť v súčasnosti podľa hovorkyne nepociťuje extrémne výpadky zamestnancov.

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #firmy #zamestnanci #omikron