„Kým najmenej pohybov bolo v roku 2014 s počtom 6200 a najväčší v roku 2016 s počtom 8200, tak vlani sme zaznamenali viac ako 11.000 leteckých pohybov. To predstavuje až 35-percentný nárast od najúspešnejšieho roka,“ upozornil Dujava. Dodal, že z Popradu sa lietalo do destinácií, ako je Malaga, Tel Aviv, Dubaj či Pisa, ale aj do viacerých rakúskych destinácií, do Ženevy, Varšavy, niektorých českých a chorvátskych miest, Kazane a ďalších západných krajín.
„Úspešný bol aj cargo segment leteckej dopravy s udržaním 100-percentného množstva prepraveného nákladu z roku 2020, predovšetkým z automotive sektora, kde je vyžadovaná a garantovaná ‚in-time‘ expresná preprava,“ doplnil PR manažér letiska Martin Švidroň s tým, že popradské letisko dokáže vybaviť kompletnú službu nákladnej leteckej prepravy. „Rovnako sa ukázalo správne rozhodnutie manažmentu zamerať sa na letecké školy a výcvikové lety, ktoré podstatne prispeli k nárastu pohybov,“ skonštatoval Švidroň.
Čítajte viac Ryanairu prekážajú lacné letenky od Kiwi, pohrozil cestujúcim. Sú to amorálne praktiky, bráni sa brnianska firmaNa druhej strane výpadok turistov a cestujúcich z dôvodu pandémie podľa riaditeľa stále trvá. Vďaka obmedzeniam spojených so šírením ochorenia COVID-19 stúpol výpadok cestujúcich o 36 % oproti predchádzajúcemu pandemickému roku. „K ďalšiemu poklesu prispelo obmedzenie letov a rotácie na linke Poprad-Luton leteckého dopravcu Wizz Air na jedenkrát za týždeň, ale aj slabý predaj leteniek a dovolenkových pobytov počas letnej prevádzky, ako aj úplne zrušená zimná sezóna,“ zdôvodnil prepad Dujava. Región tým podľa neho prišiel len v zime o 15.000 turistov.
Z tradičných zimných liniek a charterových letov z pobaltských krajín, Ukrajiny a Ruska v roku 2021 nepristálo pod Tatrami ani jedno lietadlo. „Rok 2021 bol sprevádzaný aj fenoménom úpadku alebo reštrukturalizácie viacerých leteckých spoločností a cestovných kancelárií. Tento jav sa podpísal aj pod prerušenie rokovaní o spustení linky Poprad – Bratislava – Praha,“ dodal Dujava.
Čítajte viac Koniec spaľovacím motorom, drahšie vykurovanie či letenky. Brusel predstavil radikálny zelený plán. Čo sa bude meniť?Riaditeľ upozornil, že prioritou v tomto roku je postupná obnova zrušených a udržanie existujúcich liniek. „V lete je to Bulharsko, Albánsko, Turecko a Izrael, v zime zase Riga, Kyjev a charterové lety z Ruska. Samozrejmosťou je udržanie a podpora letov do Veľkej Británie, pričom spustenie s frekvenciou dva až trikrát týždenne je naplánovaný s prvým letom 18. februára,“ konkretizoval Dujava.
Hoci výsledky letiska budú aj tento rok opäť v zelených číslach, manažment predpokladá, že na návrat veľkého letectva do predpandemických časov bude potrebná finančná podpora štátu.