„Toto logo už nezodpovedá dnešnej dobe,“ povedal vo štvrtok Herbert Vlasaty, spolukonateľ firmy Julius Meinl am Graben GmbH.
Súčasťou nového loga zostala len samotná tradičná kužeľovitá pokrývka hlavy s visiacim strapcom, ktorá sa nosí hlavne v arabských krajinách. Pôvodné logo z 20. rokov minulého storočia malo upriamiť pozornosť na kultúrny vplyv Osmanskej ríše na Rakúsko-Uhorsko, ktorého hlavným mestom bola Viedeň. Káva sa do súčasnej rakúskej metropoly dostala práve prostredníctvom Turkov.
V roku 2004 vytvoril taliansky umelec Matteo Thun nový dizajn tohto loga tvár i pokrývka hlavy boli v červenej farbe, čím odstránil sporné zobrazenie mladíka s tmavou pleťou odkazujúce na kolonializmus. V roku 2007 spustila skupina militantných bojovníkov proti rasizmu kampaň voči spoločnosti Julius Meinl. Na odsúdenie rasistických stereotypov a utláčania však využili pôvodné logo, čím si vyslúžili kritiku samotnej firmy. Tá vtedy uviedla, že išlo o „zlú interpretáciu“.
V piatok sa po niekoľkých mesiacoch rekonštrukčných prác znova otvorí viedenská pobočka tejto známej firmy, ktorá začala hotovú praženú kávu predávať v 60. rokoch 19. storočia. Julius Meinl dodával svoje výrobky pre Habsburgovcov. Tento rodinný podnik má podľa svojej stránky v súčasnosti filiálky v zhruba 70 krajinách a zamestnáva približne 1000 ľudí.