Značka Armani po pandémii ožíva, zisky začínajú rásť

Značka však očakáva, že jej potrvá minimálne jeden rok, kým sa úplne zotaví z dôsledkov pandémie. Hotovosť jej však už nechýba.

25.07.2021 17:28
Giorgio Armani Foto:
Giorgio Armani očakáva, že konsolidácia na "predpandémiovú" úroveň bude značke trvať minimálne rok.
debata (1)

Čínsky a americký trh dopomohli luxusnej talianskej značke Giorgio Armani k medziročnému zvýšeniu predaja v 1. polroku o 34 %. Značka však očakáva, že jej potrvá minimálne jeden rok, kým sa úplne zotaví z dôsledkov pandémie. „Naším cieľom je návrat k úrovni spred pandémie v roku 2022 s konsoli­dovanými tržbami vo výške viac než dve miliardy eur,“ cituje agentúra Reuters výkonného riaditeľa Giorgia Armaniho.

Konsolidované čisté tržby vlani medziročne klesli o 25 percent na 1,6 miliardy eur, pričom najväčší prepad zaznamenala značka v prvej polovici minulého roka. Predaj luxusného tovaru vlani prvýkrát výrazne klesol, keď lockdowny spôsobili nútené zatvorenie kamenných predajní a medzinárodný turistický ruch prakticky úplne ustal.

Milánska spoločnosť nezverejňuje údaje o celkovom polročnom predaji, no uviedla, že doterajší trend naznačuje priaznivejší scenár vývoja ziskov na tento rok. Armani vlani vykázal konsolidovaný čistý zisk 90 miliónov eur a prevádzkovú stratu (EBIT) 29 miliónov eur.

Armani ďalej oznámil výrazné zlepšenie jeho finančnej pozície v 1. polroku, pričom disponuje hotovosťou alebo ekvivalentom hotovosti v hodnote 1,088 miliardy eur. To podľa vyhlásenia firme "poskytuje dostatok finančných zdrojov pre stredno- až dlhodobú stabilitu a

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Armani #Giorgio Armani #módne domy #koronavírus #módne značky