Poštová banka ohlásila veľké zmeny. Nájdete ju už len na poštách, na pobočkách sa bude volať inak

Poštová banka mení stratégiu. Klienti od júla nájdu „starú“ značku iba na poštách. Na pobočkách sa bude volať po novom 365.bank.

09.06.2021 17:15
365.bank Foto:
Pobočky Poštovej banky sa zmenia na 365.bank.
debata

Poštová banka, ktorá spadá do skupiny J&T, bude pôsobiť iba na pracoviskách Slovenskej pošty. Pre súčasných klientov sa nič nemení, akurát budú musieť hľadať pobočky, pomimo tých poštových, s názvom 365.bank.

Momentálne má viac ako 1 500 pobočiek na Slovenskej pošte, pričom dôraz bude klásť na regióny. „Ambíciou Poštovej banky bude preniknúť ešte viac do regiónov ako banka na pošte,“ vyhlásil riaditeľ „Poštovky“ a 365.bank Andrej Zaťko.

Aj s hypotékami

365.bank tvrdí, že sa stane plnoformátovou bankou a bude rozvíjať digitálny kanál spolu s fyzickým. Ponúkať bude všetky klasické bankové produkty. Na jej pobočkách sa vybavia aj aktuálni klienti Poštovky. Okrem klasických operácií pribudne na pobočke aj hypotéka či dlhodobé sporenie na vzdelanie či termínovaný vklad.

foto2-sita-postova banka Čítajte viac Ľudia cez pandémiu našetrili miliardy eur. Začnú ich hromadne míňať?

Zaťko vyhlásil, že popri fyzickom kanáli bude 365.bank naďalej rozvíjať aj digitálny. „Vďaka digitálnemu daily bankingu a „mobile first“ filozofii bankovníctva sa stala najpreferovanejšou digitálnou bankou na Slovensku. Na týchto princípoch chce stavať aj naďalej a prinášať nové technológie a funkcionality,“ vyhlásil Zaťko.

Odborník na financie Marián Búlik z OVB Allfinanz hovorí, že aj po rebrandingu a prebiehajúcej digitalizácii Poštovka musí mať kamenné pobočky. „Aj príklad Poštovej banky a jej premeny na 365.bank dokladuje konzervatívne očakávania Slovákov od bánk. Ukazuje sa totiž, že čisto digitálne banky bez pobočkovej siete majú len obmedzený potenciál získavať klientov a ak má banka získať dostatočný trhový podiel, nevyhnutne musí ešte stále mať pobočkovú sieť,“ zareagoval pre denník Pravda.

Podľa neho však ide o zásadnú zmenu konceptu s ktorým neprišla zatiaľ historicky žiadna banka. „Pozícia Poštovej banky je však špecifická, bola to posledná štátna banka s teoreticky obrovskou sieťou stoviek pobočiek na každej pošte, ktorá však reálne nikdy naplno nefungovala,“ tvrdí.

Iba digitál stále nestačí

Príbeh Poštovky Búlikovi mu pripomenul situáciu spred dvadsiatich rokov, kedy sa tunajšie banky chceli sústrediť iba na „digitál“. „Toto zistenie neprekvapilo v roku 2000, keď Tatrabanka uviedla na trh prvú internetovú banku Eliot a o päť rokov neskôr projekt zrušila,“ vraví odborník.

Druhým pokusom bola Zuno Bank, tvrdí odborník, ktorá vznikla v roku 2010 v snahe získať cez inovatívne internetové služby klientov najmä z radov mladých ľudí. „Tento pokus dlhodobo nedosiahol potrebný počet klientov a nedokázal tvoriť dostatočný zisk, a banka v roku 2017 odišla z trhu. 365.bank mala rovnako ako tieto projekty ambíciu stať sa plnohodnotnou bankou prvej voľby, avšak opäť narazila na konzervatívny prístup časti Slovákov,“ dodáva Búlik a pýta sa, ako sa bude po zmene koncepcie vyvíjať počet klientov, keďže bankám sa darí organicky rásť iba pomaly.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #banky #Poštová banka